Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je danes izrazil zadovoljstvo, da je 21. julija začel veljati zakon o drugem tiru, s čimer je začel teči 30-dnevni rok za prenos upravljanja investicije na podjetje 2TDK.

Imajo dovoljenje (morebitne) koalicije

»Vemo, da imamo zaradi dveh referendumov leto dni zamude, zato smo veliko aktivnosti peljali vzporedno, da smo to zamudo lahko nadomestili,« je pojasnil. Tako bo med drugim država kmalu zagotovila prvih 20 milijonov evrov od skupno 200 milijonov evrov velike dokapitalizacije za 2TDK.

Skupna vrednost projekta naj bi bila 1,047 milijarde evrov. Od tega naj bi Slovenija zagotovila omenjenih 200 milijonov, okoli 311 bo posojil Evropske investicijske banke ter slovenske investicijske banke, 250 milijonov evrov naj bi pridobili iz evropskih skladov, 80 milijonov naj bi se nabralo iz pribitka na cestnine za tovornjake in avtobuse na avtocesti med Koprom in Šentrupertom.

Še 200 milijonov evrov pa naj bi prispevala Madžarska, vendar se mora z njo Slovenija še dogovoriti. Na koalicijskih pogajanjih naj bi odločili, da se pogajanja peljejo, kot je bilo predvideno, po koncu pa se bo koalicija opredelila do vsebine. Če ta Sloveniji ne bo ustrezala, bodo iskali druge rešitve, je dejal Leben.

Madžarska ne bo dobila Luke Koper

Čeprav naj bi državi vložili enaka zneska, naj bi imela Slovenija v lasti večino družbe 2TDK. Pri izračunu deleža naj bi se namreč kot slovenska sredstva upoštevala tudi sredstva Evropske unije. Tako naj bi imela Madžarska, ki ji Slovenija ne namerava uresničiti želje po lastništvu v Luki Koper, v 2TDK približno 27-odstotni delež.

Ministrstvo je danes Madžarski poslalo datume s potencialnimi nalogami, ki bi jih lahko z njimi opravili. Leben je napovedal, da bo dogovor, tako z Madžarsko kot z Evropsko investicijsko banko, dosežen do konca leta. Takrat naj bi bila zaprta finančna konstrukcija projekta in lahko bi objavili razpis za gradbena dela.

Trenutno ministrstvo nima alternative za madžarski vložek. Projekt so sicer predstavili drugim tako imenovanim zalednim državam: Poljski, Češki, Slovaški, Avstriji, Španiji in Portugalski. Vse so pisno podprle projekt, Češka in Slovaška pa sta pokazali največ zanimanja, vendar konkretnejših pogovorov po neuradnih informacijah ni bilo zaradi volitev v teh državah. Če se Sloveniji ne bo uspela dogovoriti z nobeno državo, se bo slovenski strošek zvišal še za 200 milijonov evrov.

Aneks ni za izvlečni tir, ampak…

Pripravljalna dela pri projektu naj bi se začela že konec tega meseca. Gre na primer za gradnjo dostopnih cest, monitoring, finančno svetovanje, geološke raziskave… Pripravljalna dela, za katera so razpisi že končani, naj bi stala 18,5 milijona evrov.

Kot so poročale Finance, se je že pred začetkom gradnje z aneksom s 5,9 milijona evrov za 1, 3 milijona evrov podražil izvlečni tir, ki so ga že spomladi zgradili Kolektor Koling, Kolektor CPG in CGP. Na ministrstvu so danes zatrdili, da se ni podražil izvlečni tir, temveč je treba zaradi dotrajanosti obnoviti tir ob izvlečnem tiru.