V ponedeljek okoli 17. ure se je na ljubljanski južni obvoznici pripetila prometna nesreča, v kateri se je voznik prevrnjenega tovornega vozila tako hudo poškodoval, da je pozneje v bolnišnici umrl.

Na policijski upravi Ljubljana so pojasnili okoliščine tragične nesreče, ki je za več ur zaprla avtocesto že v ponedeljek, zaradi popravljanja povsem razbite ograje med smernima voziščema pa je bil promet na odseku med priključkoma Center in Rudnik večji del dneva oviran tudi danes. »Z ogledom kraja nesreče in po do zdaj zbranih obvestilih in ugotovitvah policistov je jasno, da je 30-letni voznik vozil tovorno vozilo volvo s pripetim priklopnikom po desnem prometnem pasu iz smeri Rudnika proti Barju. Pred izvozom Ljubljana Center je iz za zdaj neznanega vzroka počila pnevmatika na vozilu, zaradi česar je vozilo zaneslo levo in se je prevrnilo, nato pa drselo v smeri vožnje in trčilo v kovinsko varnostno ograjo ob levem robu vozišča,« je pojasnjevala Nataša Pučko s PU Ljubljana. Prikolica tovornjaka je ostala vpeta, a jo je prav tako zaneslo levo, tako da je prebila kovinsko varnostno ograjo med obema smernima voziščema avtoceste in jo je odneslo na prehitevalni pas nasprotnega dela avtoceste. Ob tem se je po vsej širini avtoceste razsul papir, ki ga je prevažal tovornjak. V tem času sta iz smeri Barja proti Rudniku po desnem prometnem pasu pripeljala 38-letni voznik tovornega vozila peugeot boxer in 66-letna voznica osebnega vozila nissan micra. Razsuti tovor je poškodoval obe vozili.

Tovornjakar ni bil pripet

»Z ogledom kraja nesreče so policisti ugotovili, da voznik prevrnjenega tovornega vozila med vožnjo ni uporabljal varnostnega pasu, saj ga je pri prevrnitvi vozila vrglo iz kabine tovornega vozila. Zaradi ugotavljanja vzroka počenja pnevmatike pa je bila ta zasežena in poslana v analizo,« je še sporočila Nataša Pučko. Skrb vzbujajoč je podatek Agencije za varnost prometa, da so glede neuporabe varnostnega pasu prav vozniki tovornjakov in avtobusov med najbolj tveganimi v prometu. Le 67 odstotkov tovornjakarjev naj bi uporabljalo varnostni pas in zgolj 36 odstotkov avtobusarjev.

V zadnjih dneh tako poročamo o več nesrečah z udeležbo tovornjakov ali avtobusov z najhujšimi posledicami. Na avtocesti proti Obrežju je neki Švicar menjaval pnevmatiko, ko je vanj trčil tovornjak, Švicar pa je umrl. Na cesti prek Gorjancev sta trčila dva tovornjaka, umrl je eden od voznikov. Na primorski avtocesti pa se je v kolono vozil zaletel voznik avtobusa, voznik v osebnem avtu pred njim pa je umrl.

»Tovorni promet se je v zadnjih letih na naših cestah močno povečal in na to se policija mora odzivati. V posebni akciji nadzora smo najbolj pozorni na psihofizično stanje voznikov in tehnično brezhibnost vozil. V zadnjem času ugotavljamo še, da številni vozniki med vožnjo počnejo različna opravila, ki odvračajo pozornost od vožnje. Kazni za kršitve so pri nas visoke, višje kot v sosednjih državah, a bistvo je, da vozniki vedo, da so na poti lahko večkrat nadzirani in da spoštujejo prometna pravila,« je povedal Robert Vehovec iz sektorja prometne policije na generalni policijski upravi (GPU). Zadnja taka akcija nadzora je po celi Evropi in tudi pri nas potekala ravno prejšnji teden. »Po trenutnih podatkih smo ugotovili 816 kršitev pri 39 voznikih avtobusov in 576 voznikih tovornih vozil,« so sporočili z GPU.

Lani so ceste terjale življenja treh voznikov tovornjakov. Zelo (za več kot desetino) se je povečalo število voznikov tovornih vozil kot povzročiteljev najhujših nesreč, še bolj se je povečalo število tujih tovornjakarjev, ki pri nas povzročajo nesreče. Lani so 40 odstotkov vseh nesreč z udeležbo tovornjakov povzročili tuji vozniki, letos pa se oba trenda nadaljujeta. Lani je v prometnih nesrečah, ki so jih povzročili vozniki tovornih vozil, umrlo devet udeležencev (v letu 2016 14, leto pred tem 17). Od devetih umrlih so bili trije vozniki tovornih vozil, trije pešci, dva potnika in en voznik osebnega avtomobila. Do konca junija letos sta umrla dva tovornjakarja, trije so se huje poškodovali, 78 pa lažje.