Vlada je Luki Koper na četrtkovi seji dala soglasje za gradnjo novega priveznega mesta za privezovanje ladij za pretovor avtomobilov in tovornih vozil, t.i. privez za ro-ro ladje.

Skupna ocenjena vrednost investicije, ki jo bo izvedla Luka Koper, je 8,83 milijona evrov brez DDV. Kot so v Luki pojasnili za STA, je projekt, za katerega so v postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja, razdeljen v dveh fazi.

V prvi fazi je predvidena izgradnja novega priveza za ro-ro ladje, po letu 2020 pa načrtujejo še dograditev in posodobitev obstoječega ro-ro priveza. Investicija je pomembna predvsem za avtomobilski terminal, saj se pretovor vozil povečuje z najvišjim odstotkom, kar pomeni, da prihaja tudi več ladij, so navedli v Luki Koper.

Ob tem so poudarili, da bo nov privez pomembna pridobitev tudi za Slovensko vojsko, ki bo pridobila svoj namenski privez v bližini tamkajšnje kasarne. Nov privez bo poleg tega tudi razbremenil promet v prvem bazenu, kjer so predvidene obsežne investicije za potrebe kontejnerskega terminala. Poleg tega bo novi privez bliže površinam, ki so namenjene skladiščenju avtomobilov, kar bo skrajšalo transportne poti od ladje do skladišča ter s tem zmanjšalo operativne stroške in obremenitev okolja.

Izvajalec za izgradnjo kamionskega vhoda že znan

Sicer pa so v Luki potrdili, da so tudi že izbrali izvajalca del za izgradnjo novega kamionskega vhoda, t.i. Srminskega vhoda, ki bo razbremenil tovorni promet, ki zdaj gravitira na obrobje starega mestnega jedra Kopra in bo povečal pretočnost prometa. Za 4,15 milijona evrov bo vhod gradil Kolektor CPG s partnerjema Grafistom in GP Krkom. V koprskem pristanišču že imajo vsa potrebna dovoljenja, odprtje vhoda pa načrtujejo najkasneje v začetku prihodnjega leta.

Med ostalimi večjimi investicijskimi projekti v Luki izpostavljajo podaljšanje prvega pomola, ki se po dogovoru z Mestno občino Koper o omilitvenih ukrepih za zmanjšanje vplivov pristaniške dejavnosti na prebivalce nadaljuje po več kot enem letu. Kot so poudarili, je projekt pomemben predvsem z vidika povečevanja kapacitete na kontejnerskem terminalu in je ključen strateški projekt za prihodnji razvoj družbe.

V dogovoru z občino Ankaran in še enim zasebnim lastnikom pa skuša Luka Koper pridobiti v upravljanje še tri večje parcele na severno-vzhodni strani pristanišča, ki so tudi najbolj zrele za za skladiščenje tovora. Z državo so podpisali tudi najemno pogodbo za uporabo zemljišča na parceli na skrajnem severnem delu pristanišča, ki jo je Luka pred leti že uporabljala za skladiščenje avtomobilov.