Natanko tri leta po uspešni kampanji množičnega financiranja na Kickstarterju je Rok Starič, ustanovitelj podjetja Rok’s nut butter, prejel naziv mladi podjetnik leta. Ujeli smo ga ravno med sestankovanjem v Zagrebu, kjer se dogovarja za začetek prodaje arašidovega masla v spletni trgovini in nekaterih večjih trgovskih verigah, obenem pa podjetje prodira tudi k našim severnim sosedom.

»Pred tremi leti si nisem predstavljal, niti nisem razmišljal o tem, da se bo vse odvijalo tako hitro. Pričakoval sem, da bo trajalo dlje časa, da se bomo prebili na police večjih trgovcev,« je dejal Starič, ki je pred tremi leti na Kickstarterju zbral slabih šest tisoč dolarjev zagonskih sredstev za drobljenje priljubljenih oreščkov v sveže arašidovo maslo.

Tudi mandljevo maslo in arašidov sladoled

Podjetje, ki je letos ustvarilo dobrih 120.000 evrov prihodkov od prodaje, danes na trgu poleg različic arašidovega masla ponuja tudi mandljevo maslo in arašidov sladoled, tekmuje pa z močno konkurenco, kot so proizvajalci fitnes prehranskih izdelkov, ki prav tako poudarjajo odlike njihovega arašidovega masla. »Vsak izdelek oziroma proizvajalec ima svoj pristop. Mi smo že na začetku ciljali na drugo publiko, na običajne ljudi, ki želijo zdravo prehrano. Danes 60 odstotkov naših kupcev predstavljajo tisti, ki vedo, kaj želijo jesti, in to je sveža zdrava hrana,« pojasnjuje podjetnik in dodaja, da je njihova konkurenčna prednost predvsem svežina masla.

A za to ni pomemben le postopek drobljenja oreščkov, temveč tudi njihovo poreklo. »Še vedno sodelujemo z dobavitelji, od katerih smo arašide kupovali na začetku poti, a ker mesečno v maslo pretvorimo okoli dve toni arašidov, smo morali poiskati še nekatere druge dobavitelje. Našli smo partnerje, ki nam prisluhnejo in naredijo tako, kot jih prosimo,« je zadovoljen mladi podjetnik leta, ki je celotno podjetje zgradil sam, sicer s pomočjo sodelavcev, a brez podjetniškega mentorja.

Z mentorjem bi bilo lažje

»Če bi imel mentorja, bi se verjetno marsikaj zgodilo prej, kot se je. Verjetno bi se izognili tudi kakšnim napakam,« razmišlja sogovornik, kljub vsemu vesel, da se je postavljanju podjetja in prodiranju na trg vse dobro izšlo.

Tudi to je bil eden od razlogov, da je Starič prepričal komisijo izbora za mladega podjetnika leta, ki poteka pod okriljem Zavoda mladi podjetnik. Naziva se je razveselil, sploh ob izjemni konkurenci, je dejal, vendar naslov vseeno prinaša določeno mero pritiska, pravi. »To je neke vrste brca v rit, da se res dokažeš,« se je nasmejal Domžalčan, ki zato ne počiva na lovorikah, temveč hkrati ob prodiranju na tuje trge že razmišlja tudi o novih izdelkih. »Razvijamo nov produkt, vendar o tem za zdaj še ne morem govoriti,« je povedal avtor številnih receptov za arašidovo maslo in različnih jedi, ki ga vsebujejo.

Razkril ni niti, ali razmišljajo o vnovični kampanji množičnega financiranja, saj pravi, da morajo prej preračunati, ali se jim to sploh še splača. Znano je namreč, da je pred nekaj leti izjemno priljubljen način zbiranja zagonskih sredstev za podjetnike, ki denarja za produkcijo niso imeli, postal precej drag, saj je treba veliko vlagati v promocijo kampanje.

A naj to ne bo razlog, da bi mlade pomanjkanje denarja odvrnilo od podjetništva, je poudaril mladi podjetnik leta Rok Starič. »Vsem svetujem, naj se osredotočijo na tisto, kar ustvarjajo, naredijo prvi korak in se šele nato začnejo soočati s poslovanjem, korak za korakom.«