Kot kaže, bo še pred koncem leta končan 13-kilometrski avtocestni odsek med Draženci in Gruškovjem. Potem ko je prvi del novembra lani končal Pomgrad, bo drugi del v dolžini 5,77 kilometra, kot napoveduje izvajalec Euro-Asfalt iz Sarajeva, končan do septembra, ko je napovedan tehnični pregled. Poleg avtoceste bodo obnovili tudi šest kilometrov regionalne ceste, projekt pa vključuje 45 različnih objektov, tudi dvocevni predor, osem mostov, viadukt in tri nadvoze. Med gradnjo, ki so jo začeli maja 2016, so izkopali milijon kubičnih metrov materiala in ga polovico uporabili pri gradnji.

Z dokončanjem avtocestnega odseka naj bi bilo konec dolgotrajnih zastojev na mejnem prehod Gruškovje, sploh v času turistične sezone. Ker gradnja ni obsegala le avtoceste, ampak tudi regionalno cesto, so se bili občani v času gradnje prisiljeni voziti tudi po makadamu, prašnih in blatnih cestah ter stati v kolonah. Novi odsek avtoceste namreč poteka po trasi stare regionalne ceste, zato so morali vzporedno zgraditi še regionalno. »Lokalna skupnost je bila pred velikim izzivom, ko smo se začeli soočati z gradnjo. To je edini projekt, kjer je avtocesta povozila regionalno cesto. V času gradnje nismo imeli prave povezave z lokalnimi cestami. Takšnih razmer pri gradnji avtoceste v Sloveniji verjetno ni izkusil še nihče,« je povedal župan Podlehnika Marko Maučič in dodal, da so vzporedne ceste že končane, zato bo to poletje življenje za prebivalce že lažje.

Maučič pričakuje, da bo izvajalec po koncu gradnje popravil morebiti od gradnje poškodovane ceste in zgradbe.

Izvajalec pod drobnogledom bosanskih oblasti

Opozoril je, da bi tudi po zgraditvi avtoceste lahko prihajalo do zastojev na regionalnih cestah, ker se marsikateremu potniku ne splača kupiti tedenske vinjete. Ko se turisti vračajo domov, morajo namreč kupiti novo, zato Maučič meni, a bi veljalo izračunati, ali bi se Sloveniji izplačalo za isto ceno podaljšati veljavnost vinjete.

Pogodbena vrednost projekta znaša 46 milijonov evrov brez DDV. Iz vrst izvajalca so danes povedali, da se stroški za zdaj gibljejo znotraj tega okvira. Pri gradnji je sodelovalo 27 podizvajalcev in 360 delavcev. Podjetje Euro-Asfalt je sicer v zadnjih časih uspešno na več slovenskih razpisih. Med drugim so podpisali pogodbo za gradnjo cest, ki jih bodo gradbinci uporabljali ob gradnji drugega tira, prijavili pa so se tudi na razpis za za gradnjo druge cevi predora Karavanke. Sicer je pred časom več medijev poročalo, da je Euro-Asfalt v Bosni in Hercegovini udeležen v eno največjih kazenskih preiskav, direktor podjetja Hamed Ramić pa je bil zaslišan in pridržan.