Štajerska avtocesta je bila zaradi koruze, ki se je s prevrnjenega tovornjaka v bližini Blagovice raztresla po celotni širini cestišča v obeh smereh, v današnji jutranji konici dlje časa povsem ohromljena, delavci Darsa pa so sanacijo ceste končali šele ob približno pol petih popoldne.

Do nesreče je prišlo ob 7.50 pri viaduktu Petelinjek, z ljubljanske policijske uprave pa so danes zvečer sporočili, da je vzrok nesreče tičal v prehitri vožnji madžarskega tovornjakarja. Na kraju je bilo mogoče videti, da je tovornjakar najprej trčil v odbojno ograjo sredi avtoceste, nato pa se je prevrnil na levi bok. Poškodovanega voznika so iz prevrnjenega tovornjaka rešili domžalski in celjski gasilci, s približno 15 tonami koruze (po prvi neuradni oceni), ki se je raztresla po cesti, pa so se morali spopasti delavci Darsa. Policisti so škodo ocenili na 30.000 evrov.

Šest ur od Maribora do Ljubljane

Ker je bila avtocesta najprej v celoti zaprta, so morali vozniki pot proti Mariboru ali Ljubljani nadaljevati po vzporednih regionalnih cestah, vendar je zaradi jutranje konice tudi tam kmalu nastala nevzdržna gneča.

Svojo kalvarijo nam je opisala Ljubljančanka, ki je imela malo po osmi uri zjutraj na poti v Maribor še to srečo, da je lahko pot le nekaj minut po nesreči nadaljevala po raztreščeni koruzi. Ko se je ob desetih vračala v Ljubljano, pa je doživela križev pot pločevine in izpuhov. Na podlagi radijskih obvestil je z avtoceste zavila pri Šentrupertu, vendar se je promet na vzporedni cesti ustavil že po 200 metrih. Do Trojan je nato potrebovala več kot štiri ure. »Cijazili smo se po 100 metrov, nato pet minut stali in tako naprej,« nam je danes pozno popoldne pripovedovala sogovornica. Za trojanskim klancem se je promet naenkrat sprostil, nato pa se je zavleklo še pri vključevanju nazaj na avtocesto pri Blagovici. Njena pot iz Maribora je trajala približno šest ur, v Ljubljano pa je prispela malo po četrti uri popoldne. »Ob približno treh popoldne sem imela res že vsega dovolj. Smo pa sicer vsi vozniki vozili zelo mirno, ni bilo hupanja in pretiranega nerganja,« nam je še povedala Ljubljančanka, ki je na poti pogrešala večjo prisotnost policistov, ki bi usmerjali promet.

Koruzo shranili za lastnika

Ne le vozniki, nad koruzo in voznikom tovornjaka so bržkone bentili tudi Darsovi delavci, ki so 15 ton koruze več ur odstranjevali s ceste.

Še pred tem so svoje delo opravili gasilci – sedem domžalskih in štirje celjski. Kot nam je pojasnil vodja intervencije domžalskih poklicnih gasilcev Luka Pušnik, so ob prihodu na kraj nesreče najprej poskrbeli, da tovornjak ne bi zagorel, kraj pa so tudi protinaletno zavarovali. Nato so morali uporabiti tehnični poseg, da so iz kabine na levi bok položenega polpriklopnika scania izvlekli voznika tovornjaka. Ta je bil poškodovan, prvo pomoč pa so mu dali reševalci lendavskega zdravstvenega doma, ki so bili po naključju tedaj ravno v bližini kraja nesreče. Po osnovni zdravniški oskrbi so ga lendavski reševalci predali domžalskim kolegom, ti pa so ga odpeljali v ljubljanski klinični center.

Osemnajst Darsovih delavcev je nato ogromno količino koruze pospravilo z avtoceste. Tiskovni predstavnik Darsa Marjan Koler nam je danes popoldne pojasnil, da so pri čiščenju uporabili več lastne mehanizacije in še pogodbenike s področja avtovleke. Koruzo, ki so jo pobrali na pasovih v smeri proti Mariboru, so začasno deponirali ob avtocesti, koruzo, ki je bila raztreščena v smeri proti Ljubljani, pa je odpeljal in začasno shranil njihov pooblaščeni izvajalec avtovleke. Koruza je namreč še vedno last naročnika prevoza.

Avtocesta, ki so jo morali v jutranji konici v celoti zapreti, je bila povsem ohromljena do 11.45, ko so lahko najprej odprli pas za počasna vozila v smeri proti Mariboru. Postopoma so odpirali tudi druge pasove, vsi pa so bili odprti šele ob pol petih popoldne. Po besedah Kolerja so imeli delavci ogromno dela ne le z odstranjevanjem koruze, temveč tudi z razmaščevanjem ceste. Koruza je namreč mastna, zaradi dežja in mokrih tal pa je bilo razmaščevanje ceste še dodatno oteženo. Prav tako so morali popraviti tudi varnostno ograjo sredi avtoceste, preden so lahko avtocesto v celoti odprli, saj gre za nevaren odsek.