Cilj ukrepa je boj proti zasvojenosti z igrami na srečo. »Smo prva država EU, ki je prepovedala oglaševanje iger na srečo. Ljudi smo postavili v ospredje. Naredili smo konec oglaševanju iger na srečo, ki uničujejo številne družine,« je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA povedal italijanski minister za delo in predsednik populističnega Gibanja pet zvezd Luigi Di Maio.

Po novem bodo prepovedane vse oblike oglaševanja iger na srečo v vseh medijih, vključno s televizijo, radiom in internetom, prav tako pa tudi na športnih, kulturnih in razvedrilnih prireditvah. Prav tako bo od novega leta prepovedano sponzoriranje nogometnih in drugih športnih klubov. Kdor prepovedi ne bo upošteval, lahko pričakuje kazen v višini najmanj 50.000 evrov. Edina izjema je promocija državnih loterij.

Boj proti negotovim oblikam zaposlovanja

Prepoved je povzročila zaskrbljenost v italijanskem nogometu, saj mednarodni organizatorji iger na srečo v sponzorske pogodbe vložijo po 120 milijonov evrov na leto. Enajst od 20 nogometnih klubov, ki tekmujejo v seriji A, sponzorira kateri od ponudnikov iger na srečo. Vlado je poskušalo od sprejema tega ukrepa odvrniti več vodij nogometnih klubov, v italijanski nogometni ligi pa so napovedali, da bodo naredili analizo, kakšne bodo finančne posledice te odločitve.

Igre na srečo v igralnicah ali prek spleta kot tudi športne stave so v Italiji izredno priljubljene. Merjeno glede na višino prihodkov na prebivalca država v Evropi skupaj z Irsko in Finsko zaseda prva tri mesta, v mednarodni primerjavi pa je na petem mestu. Po nekaterih ocenah naj bi bilo v Italiji z igrami na srečo zasvojenih z igrami na srečo oz. kaže znake problematičnega vedenja v zvezi s tem približno en milijon ljudi.

Prepoved oglaševanja iger na srečo je vključena v paket gospodarskih ukrepov, s katerimi je vlada v Rimu napovedala boj proti negotovim oblikam zaposlovanja. Tako bo zaposlovanje delavcev za določen čas za delodajalce dražje, s čimer želi Di Maio, avtor paketa ukrepov, spodbujati zaposlovanje za nedoločen čas.