V raziskavi je sodelovalo 243 moških med 18. in 55. letom starosti. Nekateri udeleženci so prejeli testosteron v obliki gela, ki so si ga nato vtrli v kožo, drugi pa so dobili zgolj odmerek s placebo učinkom. Moški so morali nato izbrati med dvema izdelkoma podobne kvalitete - eden izmed njiju pa je bil skladno z rezultati predhodno opravljene ankete izbran za izdelek priznane blagovne znamke.

Analiza rezultatov, ki so jo znanstveniki objavili v znanstvenem dnevniku Nature Communications, je pokazala, da so tisti moški, ki so dobili odmerek testosterona, pokazali večje zanimanje za priznane blagovne znamke, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Obstajajo razlike med kulturami

Soavtor študije Gideon Nave z univerze v Pensilvaniji je pojasnil, da ima spolni hormon pri ljudeh »podoben učinek kot pri vedenju živali, kjer se testosteron navadno dvigne v času paritvene sezone in povzroči razkazovanje značilnosti, ki morebitni konkurenci ali družici sporoča dobro pripravljenost organizma«.

Po njegovih navedbah sicer ni nujno, da nakupovanje in razkazovanje priznanih blagovnih znamk vpliva na odločitev žensk. »Dovolj je, da moški verjamejo, da deluje,« je še dodal.

Nakupovanje izdelkov, povezanih z družbenim statusom, se po navedbah raziskovalne ekipe razlikuje med različnimi kulturami.

Doslej je že več študij potrdilo, da ljudje uporabljamo potrošniške dobrine za razkazovanje svojega družbenega statusa, vendar pa ni bila znana vloga hormonov pri tem vedenju.