Da je zadostno pitje tekočine pomembno, poslušamo z vseh koncev. Prav zato je na trgu mogoče najti ogromno steklenic in aplikacij, ki uporabniku sporočajo, koliko tekočine je treba zaužiti.

»Pitje vode je dnevno opravilo, na katero pogosto pozabimo. Če večina novodobnih pripomočkov uporabnika opominja, koliko naj popije, se naš produkt osredotoča na to, kako pogosto naj pije,« pojasnjujeta soustanovitelja podjetja Zkotz Anže Miklavec in Stella Korošec.

»Ko si žejen, je že prepozno,« poudarjata. Njihova pametna steklenica Equa zato uporabnika s svetlobnimi signali opozarja, kdaj je treba popiti nekaj tekočine, s čimer preprečimo dehidracijo.

Skrita tehnologija

Zadeva deluje ob podpori aplikacije na pametnemu telefonu. Po enostavnem vnosu osnovnih podatkov o teži posameznika, telesni pripravljenosti in starosti sistem pripravi načrt hidracije za posameznika. Tehnologija, ki je prefinjeno skrita v podstavek steklenice, omogoča tudi neke vrste strojno učenje, kar pomeni, da steklenica zaznava vaše navade pitja in se nanje tudi prilagaja. Pri tem gre primarno za natančne senzorje, ki zaznavajo premike in jih posledično interpretirajo v požirke, polnjenje itd.

»Naš velik izziv je bil razviti tehnologijo, ki deluje organsko in nevsiljivo,« poudarja Miklavec. »Vsi se namreč zavedamo, kako težko se ločimo od mobilnega telefona. Naša steklenica je sicer tesno povezana z njim, vendar deluje tudi povsem avtonomno.« Če stekleničko dvakrat potrepljamo, nam s svetlobnim utripanjem sporoči, ali smo popili dovolj ali ne. Počasen sijaj nakazuje optimalno hidracijo, hitri utripi pomenijo potrebo po pitju.

Videz ni naključje

Prav tako so veliko pozornosti namenili zunanjemu videzu izdelka. Tu lahko omenimo, da je eden izmed njihovih izdelkov – kavna aparatura Gina – že prejel prestižno oblikovalsko nagrado red dot. Pametno steklenico so izdelali iz kakovostnega jekla, ki z dvojno steno ohranja temperaturo tekočine. Še najbolj izstopa zamašek, ki je izdelan s pomočjo slovenskega in italijanskega marmorja.

Ekipa, ki je na Kickstarterju s prejšnjima produktoma zbrala že okrogel milijon ameriških dolarjev, je z novo pametno steklenico Equa v le nekaj dneh presegla zadani cilj 50.000 ameriških dolarjev. Do konca kampanje je še približno dva tedna, številka pa se trenutno giblje okrog 150.000 zbranih ameriških dolarjev. Steklenica je za najhitrejše navdušence na voljo po akcijski ceni 55 ameriških dolarjev, na trgu pa bo po oktobru na voljo za 84 evrov.