V razširjeni preiskavi sta od 30. maja dva nova osumljenca. Imena drugega preiskovalci niso razkrili, gre pa za člana upravnega odbora Audija. Oba sta osumljena goljufije in »posrednih lažnih izjav ali opustitve« informacij. Pri obeh so danes opravili hišne preiskave.

Po navedbah tožilstva je Audi prodal najmanj 210.000 avtomobilov z dizelskim motorjem, ki so bili opremljeni s programsko opremo za zmanjševanje škodljivih izpustov v času uradnih testiranj. Sporni avtomobili so bili prodani v ZDA in Evropi od leta 2009 naprej, Audi pa naj bi tako zagrešil kaznivi dejanji goljufije in nezakonite promocije produktov.

V februarju, marcu in aprilu so preiskovalci že preiskali dve Audijevi lokaciji in domove nekaterih zaposlenih. Septembra 2017 so priprli tudi nekdanjega vodjo razvoja motorjev v podjetju. Nemške oblasti so v začetku meseca odpoklicale okoli 60.000 audijev A6 in A7 po vsej Evropi zaradi nameščene goljufive programske opreme. V Audiju so danes poudarili le, da sodelujejo s preiskovalci.

Ugotavljanje odgovornosti je v teku

Volkswagen, pod okrilje katerega sodi Audi, je septembra 2015 priznal, da je 11 milijonov vozil z dizelskim motorjem opremil s programsko opremo, s pomočjo katere so prestali okoljske teste. Na cestah so bili nato dejanski škodljivi izpusti precej večji.

Preiskovalci se od takrat trudijo ugotoviti, kdo je odgovoren in kdo vse je vedel za to sporno delovanje. Prvi mož Volkswagna Martin Winterkorn je kmalu po izbruhu škandala odstopil, njegov naslednik Matthias Müller je položaj zapustil letos. Oba naj bi vedela za goljufanje prej, kot sta ga priznala oziroma naznanila oblastem, prav tako naj bi podjetje o dogajanju prepozno obvestilo investitorje in jih s tem potisnilo v finančno tveganje.

Ameriški preiskovalci so v svoji preiskavi prejšnji mesec zatrdili, da je Winterkorn za goljufanje vedel že maja 2014 in naj bi se strinjal, da s tem delovanjem nadaljujejo. Škandal, poimenovan dieselgate, je največjega avtomobilskega proizvajalca na svetu stal že več kot 25 milijard evrov, v številnih državah pa tožbe in postopki proti njemu še tečejo. Svoje avtomobile so sicer morali odpoklicati tudi nekateri drugi proizvajalci, a noben drug doslej ni priznal sistematičnega goljufanja.