Pretekli teden je v Tajpeju potekal eden največjih računalniških sejmov na svetu – Computex 2018. Med razstavljenimi novostmi se je v tajvanski prestolnici znašel tudi novi Asusov telefon rog phone. Gre za še eno napravo, ki poskuša izkoristiti vse večje zanimanje za igranje resnejših videoiger na pametnih telefonih in se pozicionirati na vrhu tega potencialnega novega trga, ki v nasprotju s trgom standardnih pametnih telefonov še ni zasičen. Podobno je lani želelo doseči priznano podjetje za izdelavo igričarkse strojne opreme Razer, a njihov razer phone kljub relativno dobrim ocenam ni dosegel odmevnejšega prodajnega uspeha.

Med faktorji, zakaj se igričarskim pametnim telefonom doslej ni uspelo uveljaviti, nekateri izpostavljajo pomanjkanje ekskluzivnih premijskih videoiger. Predvsem za androide. Slednjemu marsikateri razvijalci očitajo, da je nanj preveč enostavno naložiti piratske različice videoiger. Kljub temu igričarski potrošniki, predvsem na azijskih trgih, vse bolj opuščajo druge naprave in migrirajo k pametnim telefonom. To je zelo očitno na Japonskem, kjer so mobilne igre že nekaj časa kralj. Če dodamo še izjemen uspeh kitajske mobilne igre Honor of Kings oziroma Arena of Valor (kot je znana pri nas), ki se hvali z okoli 200 milijoni mesečnih uporabnikov, je razumljivo, da se vse aktivneje vohlja tudi za načinom izkoriščanja tega trga. Za primerjavo naj navedemo, da je Samsung kot največji proizvajalec v celem letu 2016 prodal okoli 306 milijonov mobilnikov vseh vrst. Število aktivnih igralcev videoiger na pametnih telefonih pa se zna v prihodnje še povečati s prihodom najbolj priljubljene videoigre na osebnih računalnikih ta trenutek – Fortnite.

Zavidljive komponente, neznana cena

Trg torej v teoriji obstaja, kako ga bo mogoče omrežiti, pa podjetja še ugibajo. Asus se je z rog phonom odločil, da bo v tekmo skočil izredno ambiciozno, saj je poleg izredno zmogljivega telefona razvil tudi že skoraj smešno število dodatkov. Eden ključnih je vsekakor posebni modularni dodatek za hlajenje telefona, ki ga lahko po potrebi priklopite na hrbet telefona. Z dodatnim hlajenjem preprečuje neželeno upočasnjevanje naprave, do katere na telefonih pogosto prihaja zaradi vročinske preobremenjenosti.

Ker dobre igralne izkušnje ni brez dobrega zaslona, je Asus v napravo vgradil tudi 6-palčni zaslon s 90-herčno frekvenco osveževanja slike, kar je dvakrat več kot na običajnih telefonih. AOLED-zaslon pa poleg odzivnega časa ene milisekunde ponuja tudi prikazovanja izredno žive slike HDR. Vse skupaj je pred poškodbami zaščiteno s steklom gorilla glass 6, ki je prevlečeno s posebnim premazom za lažje drsenje prstov po zaslonu. Zadnje je sicer lep dodatek, a do neke mere tudi nepotreben, saj je naprava kompatibilna z igralno ročko gamevice. Ta, podobno kot ročki izjemno priljubljene Nintendove prenosne konzole switch, objema telefon, ko je v ležečem položaju, in telefon spremeni v pravo prenosno konzolo. Poleg ročk je igre na rog phonu mogoče igrati tudi s posebnim ohišjem, ki spominja na malce večje igralne ploščke in je opremljeno s svojim lastnim zaslonom. Ko v ohišje vgradimo še telefon, zadeva oživi, uporabnik pa dobi napravo z dvema zaslonoma. Kdor igre raje igra na še večjih zaslonih, lahko napravo brezžično poveže tudi s televizorjem, za najbolj kvalitetno izkušnjo na velikem zaslonu pa so pri Asusu razvili še bazno postajo za priklop na monitor, zvočnike ter celo tipkovnico in miško.

Koliko bo vse skupaj stalo, pri Asusu še niso razkrili, bi pa telefon znal pristati nekje med dražjimi, kar je lahko problem. Ali bo interesentov dovolj, da se tovrstni telefoni uveljavijo, pa bo pokazal čas.