V torek, 29. maja 2018, je na Fakulteti za management že deveto leto zapored potekal festINNO – podjetniški dogodek leta na Obali, ki združuje zabavo in inovativnost. Festinno 2018 je gostil več kot 20 strokovnjakov in predstavnikov 15 ustanov podpornega okolja, obiskalo pa ga je več kot 300 udeležencev.

V štirih sklopih je bilo izvedenih več kot 20 delavnic, okroglih miz, predavanj, razprav ali predstavitev z domačimi in tujimi predavatelji, izkušenimi podjetniki, kreativnimi študenti in drugimi praktiki. Rdeča nit vseh so bili sodobne teme in izzivi, povezani s podjetništvom: 3D-tiskanje, intelektualna lastnina, kriptovalute, blockchain tehnologije, blagovne znamke, poslovni modeli, socialno in trajnostno podjetništvo, pravni vidiki in pasti spletnih strani, ustvarjalnost, virtualna in obogatena resničnost, internacionalizacija poslovanja …

Od dizajnerskega razmišljanja do socialnega podjetništva

Dopoldansko dogajanje na letošnjem Festinnu je bilo razdeljeno v dva sklopa, vsak sklop je ponudil po pet delavnic. Udeleženci delavnic dizajnerskega razmišljanja (tri izvedbe), ki jo je vodila Anna Tirindelli z beneške univerze Ca' Foscari, so s pomočjo pedagoških in strokovnih mentorjev reševali konkretne poslovne izzive ter spoznali načine, kako z metodo dizajnerskega razmišljanja problem pretvoriti v odlično idejo.

Na delavnici o socialnem podjetništvu in inovacijah v Sloveniji je dr. Bojan Mevlja udeležencem predstavil principe socialnega podjetništva v teoriji in praksi. Socialna podjetja si namreč prizadevajo za ustvarjanje javnega dobrega in se na družbeni problem odzovejo z inovativno rešitvijo, ki vodi v razvoj podjetja. Matej Peršolja iz podjetja Protectus je na delavnici z naslovom Pomen in način testiranja trga spregovoril o pomembnosti in načinu testiranja trga. Poudaril je, da vse preveč mladih podjetnikov na začetku karierne poti daje prevelik poudarek le končnemu produktu, ob tem pa opozoril, da so analiza konkurence, identifikacija potencialnih kupcev in določanje ciljnega trga ključni elementi za načrtovanje marketinških dejavnosti in oblikovanje poslovnega načrta.

Kako pospeševati rast startupov

Dr. Aleš Pustovrh, profesor na ljubljanski Ekonomski fakulteti in soustanovitelj ABC pospeševalnika, je na podlagi študije primera Facebook predstavil in pojasnil načela pospešene rasti startupov. Več o tem si lahko preberete na tej povezavi. Na delavnici je Guerino Lanci skozi svoje dolgoletne izkušnje na področju turizma, natančneje hotelirstva, predstavil priložnosti in izzive, ki jih ponuja digitalizacija: enormne baze podatkov, sistemi rezervacije nastanitev, produkti »dynamic packaging« in »hotel swaps«, plačevanje turističnih storitev s pomočjo blockchain tehnologij (turistične kriptovalute) in podobno. Ob koncu delavnice se je razvila zanimiva razprava o pasteh, ki jih novi »digitalni« produkti predstavljajo za potrošnike (turiste) ter o tem, ali in kako se jim je mogoče izogniti oziroma jih omejiti.

Upravljanje z osebnimi podatki

Drugi sklop dopoldanskega dogajanja je obravnaval teme s področja GDPR, digitalnega marketinga, pitchinga in socialnega podjetništva. Dr. Benjamin Lesjak je na delavnici GDPR in ZVOP-2 ter poslovanje na spletu predstavil nekatere primere in rešitve na tem področju za mala startup podjetja, ki poslujejo prek interneta, pri svojem poslovanju pa upravljajo z osebnimi podatki svojih strank, kar morajo početi v skladu z novim Zakonom o varstvu osebnih podatkov in Splošno uredbo EU o varstvu podatkov.

Strokovnjak s področja digitalnega marketinga in svetovalec za delovanje spletnih trgovin Blaž Zavrl je na delavnici Digitalni marketing predstavil vlogo, pomembnost in aktivnosti digitalnega marketinga v delovanju in poslovanju podjetij, organizacij ter institucij, razvojne trende na področju digitalnega marketinga, njegove izzive, priložnosti in pasti, pa tudi prihodnji razvoj in trende marketinga in oglaševanja po svetu in v Sloveniji.

Kako se pravilno predstaviti vlagateljem

Udeleženci delavnice na temo pitchinga so s pomočjo izumitelja Bee Boxa (tj. orodje, ki ekipe in posameznike vodi skozi celoten inovacijski proces, od empatije do poslovnega pitchinga) Joeryja Schotanusa oblikovali strukturo pitcha, ki najbolje ustreza podjetniški zgodbi. Doktor ekonomskih ved in sodelavec pri številnih evropskih projektih Mitja Stefančič je na delavnici Imprese sociali udeležencem predstavil nekatere ključne vidike socialnega podjetništva ter osvetlil pojem inovativnosti na področju socialnega podjetništva. Predstavitev je temeljila na ugotovitvah analiz Evropske komisije oziroma na nekaterih praktičnih primerih uspešnih socialnih podjetij.

V dopoldanskem času je potekala tudi podjetniška tržnica, na kateri smo gostili številne lokalne, regionalne, nacionalne in čezmejne organizacije, ki tvorijo podjetniško in inovativno podporno okolje: Primorska gospodarska zbornica, Aries – posebno podjetje Trgovinske zbornice iz Trsta (Aries Azienda Speciale Camera Commercio Venezia Giulia), Območna obrtno-podjetniška zbornica Koper, Univerzitetni inkubator Primorske, Slovenska poslovna točka – SPOT Svetovanje obalno-kraške regije, Slovenska poslovna točka – SPOT Svetovanje osrednjeslovenske regije, Območna obrtno-podjetniška Zbornica Logatec in Karierni center Univerze na Primorskem.

Odprli INOlab

Osrednji dogodek Festinna 2018 je bilo odprtje prvega podjetniško-inovacijskega laboratorija v akademski sferi INNOlab. Namenjen bo spoznavanju in delu z novimi tehnologijami, kot so 3D-tiskanje, virtualna in obogatena resničnost, snovanju inovativnih marketinških praks, delu in učenju z metodo dizajnerskega razmišljanja ter drugim sodobnim pristopom, ki jih na Fakulteti za management poučujemo v okviru predmetov s področja podjetništva. INNOlab je zasnovalo podjetje za arhitekturno projektiranje in interjer Marchitekt v sodelovanju z Zavodom za oblikovanje prostorske izkušnje Iksiks.

Iksiks je inkubiranec Univerzitetnega razvojnega centra in inkubatorja Primorske in je bil z idejo o optimizaciji uporabniške izkušnje v prostoru finalist natečaja Podjetna Primorska 2017. Kreativno učilnico INNOlab so slovesno odprli državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo mag. Aleš Cantarutti, prorektor Univerze na Primorskem dr. Štefko Miklavič, dekan Fakultete za management dr. Matjaž Novak in dr. Mitja Ruzzier, vodja prireditve Festinno ter vodja projekta NUVOLAK2, v okviru katerega je bil INNOlab tudi zasnovan in ustvarjen.

Finančna pismenost

Sledila je delavnica z naslovom Finančna pismenost – pot v finančno svobodo, ki je bila namenjena predvsem osnovnošolcem in srednješolcem. Udeleženci delavnice so se poigrali v svetu finančne matematike in skozi igro iskali pot do svoje finančne svobode. Matevž Malej jim je predstavil različne načine, kako lahko zaslužimo denar.

Popoldansko dogajanje je ponudilo še en sklop delavnic, na katerih so bile izpostavljene teme dizajnerskega razmišljanja, intelektualne lastnine, 3D-tiskanja, možnosti za mlade podjetnike v okviru programa Erasmus, inovacij in finančnega komuniciranja ter varnosti na spletu.

Na delavnici Intelektualna lastnina za raziskovalce in študente je dr. Elizabeta Zirnstein udeležencem predstavila osnovne vidike intelektualne lastnine ter storitve, ki so jim na voljo v okviru Centra za razvoj in prenos znanja Univerze na Primorskem. Andrej Žužek, ustanovitelj in direktor podjetja Intri, je udeležencem delavnice 3D-printer predstavil razvoj 3D-tehnologij, ki so ena najbolj dinamičnih panog zadnjih nekaj let. Skozi projekte z različnih področij (razvoj novih izdelkov, izdelava prototipov za kickstarter, modeli za medicino in protetiko, arhitekturne in interaktivne makete) so udeleženci spoznali široko uporabo 3D-tiskalnikov in skenerjev v poslovnem svetu.

Na delavnici Erasmus for Young Entrepreneurs programme je Sebastjan Rosa iz Center za razvoj in prenos znanja Univerze na Primorskem predstavil program Erasmus za mlade podjetnike, postopke za vključitev vanj ter primer dobre prakse mladega podjetnika, ki je opravil podjetniško usposabljanje pri izkušenem podjetniku v tujini. Od podjetij se pričakuje, da družbo obveščajo o ključnih dejavnikih svojega uspeha in tako prevzamejo odgovornost.

Znanstvenike v zadnjem času tudi zanima, kako učinkovito podjetja upravljajo odnose z vlagatelji. Na to temo so razpravljali udeleženci delavnice Innovation and financial communication: managing relationships with investors in the social media area (Inovacije in finančno komuniciranje: upravljanje odnosov z vlagatelji v času socialnih omrežij), ki jo je vodil profesor Maurizio Massaro z Univerze v Vidmu. Na predavanju z naslovom Varnost na spletu je dr. Benjamin Lesjak udeležencem dal številne napotke za odgovorno uporabo spletnih družbenih omrežij. Pregledali so številna spletna družbena omrežja (Facebook, Snapchat, Instagram, Messenger, Twitter, Tinder itn.) in obenem interaktivno preverili svoje poznavanje delovanja teh omrežij.

Karierni dan

V popoldanskem času je v novo odprti kreativni učilnici INNOlab potekal tudi Karierni dan v organizaciji Kariernega centra Univerze na Primorskem, v okviru katerega so si udeleženci lahko izmenjali informacije o možnostih zaposlitve in drugih oblikah sodelovanja, izvedeli več o znanju, kompetencah, lastnostih, ki jih delodajalci iščejo pri mladih diplomantih, dobili odgovore na vprašanja o prvi zaposlitvi ter opravili razgovor z gostujočimi delodajalci. Med njimi so bili Regionalni razvojni center Koper, Adecco H.R. kadrovsko svetovanje, PricewaterhouseCoopers, 3 PORT, Regionalni razvojni center Koper in Kulturno izobraževalno društvo PiNA Banka Koper.

Prihodnost kriptovalut

Veliko zanimanja je bilo tudi za razpravo z zelo aktualno tematiko o kriptovalutah. Kriptosvet jena prelomnici. Moderator Blažej Kupec je z Žigom Lukšem iz Futourista, Janezom Kravcarjem iz podjetja ICONOMI in z dr. Petrom Mercem iz Lemur Legal debatiral o tem, ali bodo omenjeni podjetniki uspeli s svojimi projekti in tako dokazali, da nov finančni instrument dejansko deluje, ali lahko pričakujemo, da bodo cene kriptovalut v prihodnjem letu padle ali rasle, kaj bodo na vse skupaj povedali regulatorji. Okrogla miza je tudi zaokrožila program delavnic letošnjega Festinna. nr