Richard Ramchurn je avantgardni britanski filmar, ki se poslužuje najnovejših tehnologij, da bi spremenil odnos med občinstvom in filmom. Svoj prvenec The Disadvantages of Time Travel je predstavil leta 2014, film pa je gledalcu ponudil zmožnost nadziranja dogajanja na platnu s pomočjo mežikanja. Bogatejši za izkušnjo, kaj je tedaj delovalo in kaj je motilo gledalce, je sedaj izdelal nov 27-minutni film The Moment oziroma Trenutek. Tudi ta je interaktiven, se pa ne odziva več na mežikanje, temveč s pomočjo posebne naprave meri gledalčevo pozornost in se tej primerno prilagaja.

Da bi film lahko sledil tihim navodilom gledalca, si mora ta nadeti napravo za merjenje možganske električne aktivnosti z elektrodami na površini glave, podatke pa naprava pošilja v računalnik. Tam poseben algoritem določa, kakšno naj bo glasbeno ozadje v filmu, kdaj naj preklaplja na katere kadre, spreminjajo pa se tudi animacije v filmu. Ramchurna takšen način ustvarjanja filmov privlači tudi zato, ker ustvarja svojevrstno povratno zanko. Film se namreč spreminja glede na razpoloženje gledalca, hkrati pa se razpoloženje gledalca spreminja zaradi filma.

101 bilijon različic filma

Da je tovrstno predvajanje filma možno, je moral avtor posneti trikrat toliko dolg film, kot je na koncu predvajan na zaslonu, in kar šestkrat toliko glasbene podlage. Vse skupaj omogoča 101 bilijon različic filma. Nekatere se med seboj razlikujejo precej subtilno, druge nekoliko bolj.

Ramchurn, sicer podiplomski študent Univerze v Nottinghamu, je svoj novi film doslej predvajal manjšim skupinam v okolici Nottinghama, predvidena pa je tudi projekcija na filmskem festivalu v Sheffieldu. Večja števila gledalcev namreč omogočajo še dodatne oblike interakcije med občinstvom in filmom. Film se lahko ravna po zgolj enem gledalcu, lahko različni gledalci nadzirajo različne elemente filma (eden glasbo, drugi preskakovanje med kadri...), tehnologija omogoča tudi mentalno tekmovanje med posamezniki za nadzor nad potekom filma, po izkušnjah avtorja pa se še najbolj obnese, če računalnik upošteva povprečje vseh gledalcev in temu primerno prilagaja film.