Srebrna gazela 2011, ljubljanski XLAB, ima za seboj ustanovitev štirih spinoff podjetij in kaže, da se pri tem ne bo ustavila. Nakazuje se namreč ustanovitev novih, a njihovih imen ob spinoffih Datafy, ki je v četverici na samostojni poti najbolj zrasel, Koofr, ki je bil slovenski startup leta 2013, Sentinel in Olaii v gazeli za zdaj še ne razkrivajo. Trenutno so kot specialisti za razvoj programske opreme in raziskave na področju računalništva v oblaku in porazdeljenih sistemov sicer močno vpeti v 13 projektov, ki potekajo v sklopu okvirnega programa Evropske unije za raziskave in inovacije Obzorje 2020.

Je pa pred dnevi podjetje, ki je svetovno najbolj prepoznano po programski opremi za dostop in podporo na daljavo ISL Online, naredilo pomemben korak k okrepitvi svojega sicer trdnega tržnega položaja na Japonskem. Na njem že sedaj ustvarijo več kot 45 odstotkov prihodkov, še več prihodkov pa si obetajo s sklenitvijo novega partnerstva z družbo Santec Corporation.

Pričakujejo podvojitev prometa

Na nedavnem največjem IT-sejmu na Japonskem je XLAB predstavil novi blagovni znamki Online ScreenAssist in Online ScreenView ter novo strategijo, ki jo je ekipa ISL Online pripravila v sodelovanju z dolgoletnim japonskim partnerjem, podjetjem OceanbBridge Inc., in novim partnerjem. »S partnerstvom z družbo Santec Corporation smo pridobili dostop do njihove izjemno razvejena prodajne mreže, ki jo že desetletja gradi v sodelovanju z nekaterimi drugimi velikimi japonskimi družbami, kot sta Fujitsu in Otsuka Corporation. Gre sicer za veliko korporacijo, vodilno na področju izdelovanja laserjev in optičnih merilnih instrumentov. Leta 2005 so ustanovili oddelek, ki se osredotoča na programsko opremo za delo na daljavo in kjer smo hitro našli stične točke. Pričakujemo, da bomo v naslednjih dveh letih izvoz na Japonsko vsaj podvojili,« je komentiral Jure Pompe, ob dr. Gregorju Pipanu direktor podjetja s 120 zaposlenimi.

Na Japonskem s svojo rešitvijo ISL Online zasedajo kar 29-odstotni tržni delež, je pokazala tržna raziskava tokijske svetovalne družbe Seed Planing. Xlabov uspeh delijo tudi v podjetju OceanBridge. »Z Xlabovo ekipo ISL Online sodelujemo že od leta 2007 in ISL Online nam je z njihovo ekipo uspelo v nekaj letih postaviti na vodilno mesto na področju izdelkov in storitev za oddaljeni dostop in podporo na Japonskem. ISL Online uporabljajo velika japonska podjetja, kot so Canon, Mitsubishi Chemical Systems in Citizen Watch,« je naštel Tomoyuki Inoue iz podjetja OceanBridge.

Znanje za potrebe gospodarstva

XLAB je gazela, ki želi delovati kot most med akademsko-raziskovalnimi ustanovami in podjetji. Podjetje ima lasten izjemno močan raziskovalno-razvojni oddelek, ki rešuje izzive podjetij in javnega sektorja. Tako so v okviru raziskovalnih projektov pridobljeno znanje uspešno prenesli na produkte, kot sta 3D-geografski informacijski sistem Gaea+ in medicinska vizualizacija in diagnostika MedicView.

Glede na poročilo Evropske komisije o vlaganju v raziskave in razvoj se je uvrstil na tretje mesto med 50 organizacijami javnega in zasebnega sektorja v Sloveniji. Podjetje je lani ustvarilo slabih šest milijonov evrov prihodkov in letos načrtuje njihovo desetodstotno povečanje, v letu 2019 in 2020 pa predvidevajo njihov še odločnejši odskok.

Tudi XLAB občuti večje pomanjkanje dobrih programerjev, večje potrebe gospodarstva in nastanek več startupov in podjetij ICO pa so tudi pri njih spodbudili nekaj več fluktuacije. »Dobrih programerjev ni lahko dobiti, ker delo že imajo in samo prehajajo iz enega podjetja v drugo. »Plače strokovnjakov pri nas so primerljive s podobnimi v regiji. Naš cilj ni pridobivati kadra »z najboljšo ponudbo«, ampak predvsem z vsebino. Želimo, da ljudje znotraj podjetja najdejo izzive v svojem delu, se nenehno izobražujejo in osebno rastejo. Pomemben se nam zdi mlajši kader, ki ob podpori naših mentorjev, izkušenih programerjev, lahko postane odličen. Zato se udeležujemo dogodkov, kot so JobFair, Dragon Hack, Web Camp in drugih,« je pojasnila Barbara Viškovič. jpš