Šesta dirka letošnje sezone formule 1 bo na sporedu v Monaku. Mestne ulice se bodo ta konec tedna spremenile v dirkališče, ki vsako leto privablja veliko število gledalcev in takšnih ali drugačnih slavnih osebnosti. Dirkače pa bo bolj zanimalo, kako se bodo znašli v vedno zahrbtnem labirintu kovinskih ograd, kjer je lahko vsaka napaka kaznovana z odstopom. Po bleščeči zmagi na prejšnji dirki formule 1 v Barceloni se dirke v Monaku Lewis Hamilton loteva precej manj optimistično. »Pričakujem dirko, bojim se celo, da bomo le tretje najhitrejše moštvo. Red Bull je hiter, mi pa se ubadamo s težavami, saj našemu dirkalniku ta steza očitno ne ustreza. Vem, da bo naporno, a vseeno bom poskušal odnesti čim več točk. Zdaj bodo štele prav vse dirke in na nobeni od njih ne bomo smeli prepoceni prepuščati točk tekmecem,« pravi Lewis Hamilton.

Res je sicer, da ima ta dirka svoje zakonitosti in ni pravo ogledalo dejanskih razmerij moči, pa vendar nosi v sebi toliko prestiža in vedno dobrodošlih 25 točk za zmagovalca, da velja za eno najtežjih. Sicer so ulice Monte Carla bolj prizanesljive do pnevmatik, a so toliko bolj zahtevne do dirkačev in zavor na dirkalniku. Dirkači namreč v povprečju dobrih 20 odstotkov časa dirke dejansko zavirajo. S popolnoma odprtim plinom pa dirkači prevozijo le 24 odstotkov kroga. Za primerjavo: v Barceloni je ta delež 50-odstoten.

Sicer obremenitve za dirkače niso tako veliko kot drugje, a že malce klavstrofobičen občutek med kovinskimi ogradami zahteva od dirkačev veliko. Voznik Renaulta Nico Hülkenberg je dejal: »Fizično nismo tako zelo obremenjeni, zato pa smo toliko bolj psihično. Od prvega do zadnjega kroga moraš biti osredotočen, le majhen padec koncentracije ali nepazljivost in že lahko dirko končaš v ogradi. Če na primer zaviraš le dva metra prepozno, lahko uničiš delo celotnega konca tedna. Ker izletnih con ni, se vse kaj hitro konča z razbitim dirkalnikom.« In pika na i so seveda kvalifikacije: če kje, potem je dobro startno mesto pomembno v Monte Carlu. Na minulih 64 dirkah so kar na 54 zmagali dirkači, ki so se na kvalifikacijah uvrstili na najboljša tri startna mesta. Zadnji, ki mu je uspelo zmagati, in ni bil med najboljšimi tremi na kvalifikacijah, je bil leta 1996 Olivier Panis, ki je dirko začel kot 14.

Sicer za »kralja« Monte Carla še vedno velja pokojni Ayrton Senna, ki je zmagal kar šestkrat, sedmo zmago pa je leta 1988 zapravil s padcem koncentracije v ovinku pred predorom. Ayrton se je iz dirkalnika podal naravnost domov in ga, tako so pripovedovali člani ekipe, nekaj dni ni bilo na spregled. Po petkrat je uspelo zmagati Michaelu Schumacherju in Grahamu Hillu, Alain Prost pa je na najvišji stopnički ali natančneje v loži družine Grimald stal štirikrat. Od aktivnih dirkačev imajo po dve zmagi Fernando Alonso 2006 in 2007, Lewis Hamilton 2008 in 2016 ter Sebastian Vettel 2011 in 2017.

Skrivni favorit je letos ekipa Red Bulla, ki je bila v preteklosti v Monaku vedno dobra. »Monako je dirka, na kateri moramo osvojiti veliko točk. Vemo, da je startni položaj pomemben, in ravno na kvalifikacijah se letos nismo najbolje odrezali. Ko nam bo uspelo rešiti še to, bomo resen tekmec. Izboljšave na motorju lahko pričakujemo za dirko v Kanadi, zato bomo morali pametno delati s pnevmatikami. Mogoče bomo tukaj lahko malo bolj agresivni,« je povedal Daniel Ricciardo.