34,6 slovenskih prebivalcev zaznava poslovne priložnosti, medtem ko na ravni Evrope to velja za 41 odstotkov prebivalcev. Kljub zaostanku Slovenije se je zaznavanje poslovnih priložnosti pri nas lani bistveno povečalo v primerjavi z letom 2016, ko je poslovne priložnosti zaznavala le četrtina prebivalcev, v letu 2015 pa petina.

»Čeprav se delež ljudi, ki zaznavajo poslovne priložnosti, v Sloveniji v zadnjih letih povečuje, pa je še zmeraj manjši kot v večini najbolj razvitih inovacijskih držav ter tudi v državah z razvitim podjetniškim ekosistemom in spodbudnejšo družbeno podporo podjetništvu.«

(Dr. Miroslav Rebernik, vodja slovenskega dela svetovne raziskave GEM)

17 % slovenskih prebivalcev izkazuje podjetniške namere v prihodnosti. Še precej manj se jih tudi dejansko odloči za podjetniško pot.

7 % prebivalcev je v procesu ustanavljanja podjetja ali že ima novo podjetje. Delež novih podjetnikov je v primerjavi z letom prej upadel za približno eno odstotno točko, Slovenija pa se je s tem rezultatom uvrstila na 13. mesto med 20 državami.

6,8 % posameznikov je ustaljenih podjetnikov – takih, ki imajo podjetje več kot tri leta in pol. Tudi ta delež se je v primerjavi z letom 2016 nekoliko zmanjšal.

Podjetnice pod steklenim stropom

Razmerje med spoloma ostaja pri nas precej slabše kot drugje v Evropi. Na vsakih 10 podjetnikov je v Sloveniji 4,6 podjetnice, v Evropi 6. Največ nastajajočih in novih podjetnic je sicer v starostni skupini med 25 in 34 let.