Že več kot stoletje Renault razvija, izdeluje in prodaja lahka gospodarska vozila. Zgolj v obdobju od leta 2011 do konca lanskega leta je podjetje prodajo lahkih gospodarskih vozil (LGV) povečalo za 40 odstotkov. »Renault je ves čas ponujal tako majhna mestna dostavna vozila kot tudi največje dostavne kombije, pa tudi poltovornjake,« pravi Rok Istenič iz Renaulta Slovenija in doda: »Ena od ključnih prednosti Renaulta je velika raznolikost ponudbe osnovnih vozil ter dodatno še možnost številnih predelav in nadgradenj, s katerimi se vozila še bolj prilagodi specifičnim potrebam posameznih kupcev.« Nenazadnje moramo omeniti, da se je v zadnjih letih Renault podal tudi na pionirsko pot razvijanja električnih dostavnikov za brezogljično in neslišno dostavo blaga in storitev v strogih mestnih jedrih, preobremenjenih s prometom …

Ko štejejo privlačnost, dinamičnost in udobje

Pri vozilih s klasičnim motorjem na notranje izgorevanje se ponudba začne z najbolj prodajanim vozilom v Sloveniji. To je seveda renault clio, ki je na voljo v izvedenki clio societe. »Clio société ima privlačno obliko clia, prostor za potnike v drugi vrsti ter prtljažnik pa sta združena v velik tovorni prostor manjšega furgona. S svojo pametno oblikovano notranjostjo lahko prevaža poleg dveh oseb kar do 520 kg tovora v 560 l velikem zadnjem prostoru,« razkriva Istenič. Skratka, ima osebnost, privlačnost in dinamično vozno udobje ter brezkompromisno varnost.

Naslednji po velikosti je legendarni kangoo, ki so ga številni opisovali kot naslednika priljubljene katrce. Ta v tovornih različicah prav tako ponuja številne možnosti različnih dolžin, števila sedežev in velikosti prtljažnega prostora. Še vedno pa je po besedah sogovornika dovolj majhen za mestne ulice, a obenem že omogoča tudi prevoz palete.

Vodilni ponudnik električnih dostavnih vozil

Zdaj pridejo na vrsto »pravi« kombiji. »Manjši trafic in večji master oba ponujata različne dolžine, različno število sedežev in različne velikosti tovornega prostora. Kot rečeno pa se kupci pogosto odločijo še za predelave, s katerimi se vozilo popolnoma prilagodi njihovim potrebam in postane potujoča delavnica, hladilnik …« opisuje Istenič.

V zadnjih letih je Renault postal tudi vodilni ponudnik električnih dostavnih vozil. Tu je najmanjši v ponudbi izjemno atraktivni twizy cargo, ki omogoča hitro dostavo manjših paketov tudi v najožje ulice mesta. »Dobro znani kangoo v različicah Z. E. (kar pomeni nič emisij – »zero emissions«) ponuja ob enaki velikosti tovornega prostora električni pogon, kar pomeni vožnjo brez izpustov in brez hrupa. Zdaj se začenja tudi izdelava električnega velikega kombija masterja, ki pa bo v Sloveniji na voljo le, če bo trg zanj izkazal dovolj zanimanja,« razkriva sogovornik, ki pogovor napelje na trafic, sicer zelo priljubljen tudi kot vozilo za prevoz potnikov. »V zadnjih letih se je namreč razvila močna mreža ponudnikov tovrstnih prevozov, zlasti na letališča v sosednjih državah. Močan je spet tudi trg počitniških vozil, kjer trafic služi za predelavo v okreten majhen avtodom za dva, master pa kot osnova za temeljito nadgradnjo v velike avtodome, ki celotni družini ponujajo pravo stanovanje na kolesih.«

Približali so se občutkom iz osebnih vozil

Skozi celotno stoletje je bil razvoj lahkih dostavnih vozil pri Renaultu osredotočen na ključne zahteve uporabnikov, ki so predvsem mala in velika podjetja, samostojni podjetniki in obrtniki. Ti potrebujejo čim več tovornega prostora, čim manjše celotne stroške nakupa in uporabe vozila, zanesljivost, udobje, varnost in okretnost. »Največji oziroma najbolj opažen je bil razvoj voznikovega delovnega prostora, ki se je z ergonomijo in udobjem že zelo približal občutkom iz osebnih vozil. Novi motorji so močno zmanjšali porabo in s tem stroške ter izpuste v ozračje. Največji korak naprej pa v zadnjih letih zagotovo predstavlja razvoj električnih dostavnih vozil, kjer je najpomembneje razvijati rešitve, pri katerih vgradnja baterij ne zmanjša velikosti tovornega prostora.«