Društvo Asociacija je včeraj začelo kampanjo Čas je za kulturo in umetnost, s katero želijo kulturniki opozoriti na drastično upadanje sredstev na tem področju, na hitre menjave ministrov in na pomanjkanje strokovnega dialoga med odločevalci in ustvarjalci na tem polju. Ker so se razmere radikalizirale tako v javnih zavodih kot v nevladnem sektorju, med samozaposlenimi in v ljubiteljski kulturi, so v predvolilnem času pripravili skupne zahteve:

primerno mesto za kulturo v družbi, saj je postopna degradacija polja kulture in umetnosti v družbi nesprejemljiva,

povečanje proračuna za kulturo, in sicer z rebalansom že leta 2019 na stanje iz leta 2009 (približno 210 milijonov evrov), kar pomeni dva odstotka BDP, od te točke dalje pa zviševanje za pet odstotkov na letni ravni,

minister oziroma ministrica, ki bo strokovnjak in bo pripravljen na dialog in iskanje kompromisov,

nov nacionalni program za kulturo v prvih dveh letih novega ministrovanja.

Del kampanje bo predstavljal že posvet o prihodnosti sodobne umetnosti naslednjo sredo, 16. maja, v Cankarjevem domu.

Vrhunec pa bo kampanja dosegla ob zaključku 31. maja, ko bo Asociacija na dogodku v Kinu Šiška predstavnike političnih strank, ki si prizadevajo priti v parlament, neposredno soočila z omenjenimi zahtevami in jim zastavila tudi vprašanje o kandidatu oziroma kandidatki za ministra. »Tudi to je namreč kazalnik, kako resno stranke jemljejo področje kulture,« je včeraj poudarila predsednica Asociacije Jadranka Plut, trenutni volilni programi strank namreč kulturo in umetnost puščajo na stranskem tiru.