Uberjevi samovozeči avtomobili so od marca pod drobnogledom ameriškega nacionalnega urada za varnost v transportu. Pozornost je pritegnila prometna nesreča v Arizoni, v kateri je samovozeče vozilo na cesti trčilo s peško, ta pa je zaradi poškodb kasneje umrla. K nesreči je sicer botrovalo več okoliščin. Zgodila se je ponoči, okoli 22. ure po lokalnem času, peška pa je prek ceste na neoznačenem mestu vodila kolo. Kljub temu do nesreče ne bi smelo priti, oblasti pa preiskujejo, zakaj vozilo peške ni opazilo. Da je v trenutku pred trkom stran s ceste pogledal zasilni človeški voznik, pa je že pred časom pokazal posnetek, ki ga je objavila tamkajšnja policija. Portal The Information medtem piše, da je Uber ugotovil, da je njihov sistem peško sicer opazil, a da se je »odločil«, da jo bo ignoriral in vozil naprej, kot da je ne bi bilo.

Kako je to mogoče? Računalniki, ki omogočajo avtonomnost vozil, med obdelavo podatkov, ki jim jih posredujejo senzorji, in prepoznavanjem okolice, pogosto naredijo napake in vidijo nekaj, česar tam ni. Če bi se odzvali na vsako navidezno prepreko, vožnja ne bi bila tekoča, temveč bi jo spremljalo veliko nenadnega ustavljanja. Med hitro vožnjo ali vožnjo na avtocestah je tudi takšno ustavljanje lahko zelo nevarno za potnike vozila in ostale udeležence v prometu. Da do tega ne bi prišlo, lahko strokovnjaki nastavijo prag verjetnosti, da gre za resnično prepreko na cesti, vozilo pa nato ignorira vse, kar ni v okvirjih predpisanega. The Information navaja vira, ki trdita, da je imelo podjetje prag nastavljen tako visoko, da je računalnik peško ocenil za »privid«.

Uberju očitajo številne varnostne pomanjkljivosti

Uber se je na pisanje odzval s pojasnilom, da podjetje aktivno sodeluje z odgovornim uradom, a da zaradi potekajoče preiskave ne more komentirati podrobnosti v zvezi z dogodkom. Povedali so še, da opravljajo celosten varnostni pregled njihovih samovozečih vozil. Testiranje vozil na terenu je sicer ustavljeno vse od nesreče.

Uber je bil po nesreči sicer tarča že številnih očitkov o nevarnosti avtonomnih vozil. Reuters je konec marca razkril, da je podjetje zmanjšalo število senzorjev za svetlobno zaznavanje in merjenje (LIDAR). New York Times je opozoril, da je podjetje pred nesrečo zmanjšal število nujno prisotnih zasilnih človeških voznikov z dveh na enega. Prav nepozornost edinega človeškega zasilnega voznika je pripomogla k nesreči. The Guardian pa je poročal o (preveč) prijateljskih odnosih med podjetjem in guvernerjem Arizone Dougom Duceyjem. Britanski dnevnik pravi, da so zaradi tega odnosa Uberjeva vozila morda prezgodaj dobila zeleno luč za testiranje v tej ameriški zvezni državi.