Vprašaj me, tu sem doma oziroma po angleško Ask me I'm local se imenuje projekt, v katerem bodo domačini na Bledu julija in avgusta v veliko pomoč obiskovalcem. Teh bo, kot kaže, v gorenjskih turističnih biserih letos vsaj toliko, kot jih je bilo lani, ko so bile ponekod razmere neobvladljive. Domačini, ki so se prijavili na razpis in bodo opravili izobraževanje, bodo postali blejski informatorji. Za vprašanja in nasvete bodo poleti na voljo na Jezerski promenadi in v parkih v središču Bleda. Njihova naloga bo opozarjanje na pravilno vedenje in podajanje osnovnih informacij obiskovalcem.

Mehki ukrepi za sobivanje turistov in domačinov

»Ideja, da bi uvedli informatorje, je prišla iz blejskega turističnega društva, vendar ni nova. Povzeta je iz tujine, kjer je že v navadi, da domačini poskušajo z mehkimi ukrepi vplivati na sobivanje domačinov in gostov,« pojasnjuje direktor Turizma Bled Tomaž Rogelj. »Izdelali smo podobo idealnega kandidata, ki bi na Bledu opravljal to vlogo. To je mlajši upokojenec z znanjem jezikov in poznavanjem lokalnega okolja,« dodaja. »Na razpis se je prijavilo 22 oseb, od upokojencev do študentov. Poklical nas je celo gospod, ki je vprašal, ali sme prijaviti svojega šestletnega sina, ki izvrstno govori angleško. Žal smo ga morali zavrniti, saj smo postavili pogoj, da morajo biti informatorji, ki bodo poleti opravljali dežurstva, polnoletni,« opisuje Vanja Piber iz Turističnega društva Bled.

Vsi informatorji bodo pred začetkom sezone deležni ustreznih izobraževanj. Obiskovalci jih bodo prepoznali po enotnih oblačilih z znakom Bleda, s seboj bodo nosili tudi promocijski material, ki ga bodo razdeljevali obiskovalcem. Delovali bodo v parih, in sicer v dopoldanski in popoldanski izmeni vse dni v tednu. Za svoje delo bodo prejeli nadomestilo.

V pomoč bodo tudi redarjem

Poleg tega, da bodo informatorji v pomoč obiskovalcem, pa bodo po trenutnih predvidevanjih tudi močno razbremenili medobčinske redarje. Obiskovalce bodo o neprimernem vedenju, če ga bodo zasledili, prijazno opozarjali. Šele če njihova opozorila ne bodo zalegla, bodo na pomoč poklicali redarsko službo. »Redarstvo bo s tem razbremenjeno določenih nalog, ki niso povsem redarskega značaja. Informatorji pa bodo prevzeli tudi velik del preventivnega delovanja, za katero redarjem zaradi kadrovske podhranjenosti zmanjkuje časa,« razmišlja Primož Lah, vodja tamkajšnjega medobčinskega inšpektorata in redarstva.

Lah brez dlake na jeziku priznava, da je bila z redarskega vidika lanska rekordna turistična sezona tako na Bledu kot v Bohinju, medobčinski redarji pa delujejo še v občini Železniki, zelo zahtevna. »Predvsem povečan obisk turističnih krajev je povzročil več evidentiranih kršitev, vseh pa zaradi kadrovskih omejitev redarji sploh niso uspeli obravnavati.« Navaja, da so lansko leto evidentirali 13.582 kršitev, kar je 22 odstotkov več kot predlani. Največ je bilo povezanih z nepravilnim parkiranjem in nedovoljenim kampiranjem. Pred letošnjo sezono si med drugim poleg pomoči informatorjev obetajo tudi kadrovske okrepitve.

Do čistejšega okolja in krajših vrst za informacije

Projekta Vprašaj me, tu sem doma so po besedah direktorja Janeza Resmana veseli tudi v komunalnem podjetju Infrastruktura Bled, saj bo zagotovo pripomogel tudi k njihovim prizadevanjem za čistejše okolje. »Informatorji bodo opozarjali obiskovalce, da ni primerno pripraviti piknika v glavnem parku, ki ga bomo v prihodnje še bolj intenzivno urejali, ter da ni dovoljeno kopanje v osrednjem delu Bleda, saj imamo posebej urejena kopališča. Ne nazadnje bodo obiskovalci lahko dobili tudi informacije, kje so javna stranišča, katerih število povečujemo, saj se obstoječim pridružujejo še nova javna stranišča pri grajskem kopališču in pri spodnji postaji žičnice na Stražo…« dobrobiti našteva Resman.

Manj gneče pa bo zaradi informatorjev, ki bodo obiskovalcem pomagali na terenu, tudi na informacijskih točkah, ki jih bodo v turističnem društvu po besedah Pibrove poleti prav tako kadrovsko okrepili. »Lani se je zgodilo tudi, da je kdo od obiskovalcev v vrsti čakajočih obupal, preden je dobil informacijo, ki jo je iskal. Poskrbeli bomo, da se to letos ne bo zgodilo.«