Alibaba, ki velja za kitajskega tekmeca ameriškemu spletnemu trgovcu Amazon, ima zdaj na Kitajskem 552 milijonov aktivnih uporabnikov. V zadnjem četrtletju se je njihovo število povečalo za 37 milijonov, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Dobiček iz poslovanja pred obrestmi, davki in amortizacijo se je povečal za 11 odstotkov na 2,68 milijarde dolarjev. Hkrati se je čisti dobiček zmanjšal za 29 odstotkov na 1,2 milijarde dolarjev, kar pa v družbi pojasnjujejo z dejstvom, da tokrat ni bilo enkratnih učinkov, ki so jih beležili v enakem lanskem obdobju.

Za še posebej uspešne so se izkazale storitve v oblaku. To poslovno področje je v zadnjem četrtletju poslovnega leta prihodke več kot podvojilo na 2,13 milijarde dolarjev. A tudi osnovna dejavnost - internetna prodaja - je dosegla krepko rast prihodkov, za 62 odstotkov na 8,2 milijarde dolarjev.

Oblačna programska oprema se ne namešča več na računalnikih, pač pa je prek interneta kadarkoli na voljo tudi prek mobilnih telefonov ali prenosnih računalnikov. S tem je uporaba programske opreme bolj enostavna in tudi cenejša. In - odvisno od tega, kje se strežnik nahaja - tudi bolj varna, pravijo.

V smislu tržne vrednosti sicer Alibaba znatno zaostaja za Amazonom. Medtem ko je vrednost Alibabe ocenjena na 387 milijard evrov, pri Amazonu ta številka dosega 636 milijard evrov. Vendar pa so stopnje rasti Kitajcev višje kot pa pri ameriškem tekmecu. Proces dohitevanja je torej v polnem zamahu. Strokovnjaki že napovedujejo, da Amazon na dolgi rok ne bo mogel obraniti svojega vodilnega položaja.