Inštitut je preučil podatke o prodaji pametnih telefonov po vsem svetu v letošnjem prvem četrtletju. Kot se je izkazalo, se je povpraševanje po tovrstnih napravah v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšalo za dva odstotka na 347 milijonov enot. Kljub temu so se prihodki proizvajalcev povečali, in sicer kar za 18 odstotkov.

Zasičenost trgov

Razlogi za to so očitni: cene pametnih telefonov so se v prvem četrtletju zvišale za krepkih 21 odstotkov v primerjavi s prvim četrtletjem 2017 - na v povprečju 374 dolarjev. Ob tem pa je vedno več ljudi pripravljenih za dražje modele odšteti več denarja, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Strokovnjak za telekomunikacije pri GfK Arndt Polifke je to dogajanje komentiral z besedami: »V primerjavi z enakim četrtletjem lani se je povpraševanje po pametnih telefonih v prvem četrtletju 2018 zmanjšalo. To pravzaprav ni presenečenje, saj vedno več trgov dosega točko zasičenosti. Na drugi strani pa potrošniki sprejemajo najnovejše inovacije, s katerimi proizvajalci opremljajo svoje pametne telefone, ter zdaj težijo k nakupu modelov z višjimi cenami.«

Proizvajalci se rasti prodaje veselijo še posebej v srednji in vzhodni Evropi. Tu se je v letošnjem prvem četrtletju vrednostno povečala za 35 odstotkov na 5,9 milijarde dolarjev. K temu pa ni prispevalo le znatno povečanje povprečne prodajne cene (za 29 odstotkov), pač pa tudi rast povpraševanja za pet odstotkov na 19,7 milijona enot.

Analiza podatkov o prodaji v več kot 75 državah

V zahodni Evropi se je prodaja vrednostno povečala za 23 odstotkov, pri čemer je povprečna prodajna cena kupljene naprave porasla za 26 odstotkov. Vendar se je tu povpraševanje zmanjšalo za dva odstotka in v prvih treh mesecih so prodali 28,3 milijona pametnih telefonov.

Velik trg za proizvajalce pametnih telefonov sta tudi Kitajska in Severna Amerika. Na Kitajskem se je prodaja v prvem četrtletju 2018 vrednostno povečala za 14 odstotkov, količinsko pa zmanjšala za šest odstotkov na 109,6 milijona enot. Kot ugotavlja GfK, so »tako domači kot tuji proizvajalci prepričali kitajske potrošnike, da so se odločili za nakup naprav višje kakovosti«. V Severni Ameriki se je povpraševanje po pametnih telefonih zmanjšalo za pet odstotkov na 35,8 milijona enot.

Podatki GfK temeljijo na dejansko opravljenih nakupih končnih potrošnikov in ne na številkah, ki bi jih posredovali proizvajalci. Za potrebe raziskave so analizirali podatke o prodaji v več kot 75 državah.