Na tem področju so še vedno kar precej »uspešnejši« od bencinskih motorjev, vse našteto pa se je zdaj izrazilo pri konkretnih številkah. Lansko leto je bilo namreč zaradi padca prodaje avtomobilov z dizelskimi motorji na eni strani, na drugi pa malo manj tudi zaradi rasti priljubljenosti športnih terencev, prvo v zadnjih desetih letih, ko je povprečni izpust CO2 pri novih avtomobilih v Evropi v primerjavi z letom prej zrasel.

118,1 g/km je bil povprečen izpust ogljikovega dioksida pri novem avtomobilu, kupljenem v Evropi v letu 2017. S tem se je povprečen izpust CO2 v primerjavi z letom 2016 dvignil za 0,3 grama na kilometer.

142 KM oziroma 104 kW je bila lani povprečna moč novega avtomobila z dizelskim motorjem, kupljenega v Evropi, medtem ko je bila povprečna moč novega avtomobila z bencinskim motorjem »le« 123 konjskih moči (90 kW). Kljub temu pa je bil povprečen izpust CO2 pri dizelskih motorjih za 5,5 grama na kilometer nižji. Omenjeni močnejši dizelski motorji so imeli povprečen izpust CO2 117,9 g/km, šibkejši bencinski pa 123,4 g/km.

Danilo Ferjančič, Porsche Slovenija: »Pričakujem, da se bodo v prihodnjih letih iz prometa postopoma poslovila vozila s starejšimi dizelskimi motorji, ker je tu tematika s trdimi delci prisotna v tolikšni meri, da je zlasti v mestih in na gosto poseljenih območjih pač ne bomo več tolerirali. Pri novih dizelskih motorjih so ti izzivi rešeni, gre za izjemno varčne motorje, ki imajo poleg tega tudi nižjo stopnjo emisij CO2 kot primerljivi bencinski motorji.«

Toyota tokrat z najnižjimi izpusti

S povprečjem 101,2 grama na kilometer so imeli v letu 2017 najnižje izpuste CO2 med novimi avtomobili v Evropi avti znamke Toyota, kar gre zagotovo na račun večanja prodaje hibridnih modelov tega japonskega proizvajalca, ki je leto pred tem zasedal tretje mesto in je lani povprečne izpuste znižal za 2,7 g/km. Na drugo mesto je s prvega padel Peugeot (povprečje 104,5 g/km), na tretje pa z drugega Citroën (105,5). Nižje izpuste od že omenjenega povprečja (118,1 g/km) so imeli še Renault, Suzuki, Fiat, Nissan, Škoda in Dacia, natanko enakega pa Seat.

83,6 g/km je bil povprečen izpust CO2 novega avtomobila, ki so ga lani kupili na Norveškem. To ob silnem razmahu električnih avtomobilov v tej skandinavski državi niti ni čudno, razlika do drugega mesta pa je gromozanska. Na njem je Portugalska s povprečnim izpustom 104,2 g/km, pod povprečjem so še Danska, Grčija, Nizozemska, Francija, Irska, Hrvaška, Italija, Španija in Belgija. Omenjenim sledi Slovenija, prva država z nadpovprečnim izpustom CO2 (118,4 g/km).