V tem konkretnem primeru se je. Popolnoma. Nazadnje smo to zapisali ravno prejšnji teden pri testu omenjenega avtomobila, pri katerem znakov sodelovanja omenjenih znamk zlepa ni opaziti. A primerov, ko jih je zlahka, je dejansko vedno več in ravno zato nam je njegovo vprašanje dalo misliti. Sodelovanja in prepletanja je namreč dandanes toliko, da je že težko spremljati, kateri vse avtomobili so narejeni na istih platformah ali se kako drugače navezujejo drug na drugega. Pri čemer sploh ni nujno, da gre za prepletanje znotraj koncerna, kar je povsem logično, temveč je vedno več primerov sodelovanja znamke X iz koncerna A z znamko Y iz koncerna B, pa te z znamko Z, ki ne pripada nobenemu večjemu koncernu, in v nekem drugem avtomobilskem razredu znamke Z z znamko X...

Pri številnih takšnih primerih pa se že izgublja pristnost, identiteta posamezne znamke. Verjamem, da je za zdaj vse skupaj na ravni »poklicne deformacije«, ko denimo pri Oplovem avtomobilu v roke dobimo ključ, ki je v bistvu vsem dobro znana Renaultova kartica, in nas v notranjosti pričaka armaturna plošča iz clia, na volanu pa Oplov logotip. Ali pa ko Mercedesov avtomobil odklenemo s ključem, ki je enak kot pri kateremkoli Nissanu. In še bi lahko naštevali. Verjetno je res, da kupec, ki kupi določen avto in se z njim vozi nekaj let, tega ne bo opazil ali pa ga bo kaj malo brigalo. Vsaj za zdaj je tako. Ni pa nujno, da se tudi to ne bi v prihodnosti spremenilo. Že danes na primer lahko opazimo, da so se lastnosti avtomobilov, ki so skozi leta in desetletja postale že stereotipne, v veliki meri ali povsem zabrisale. Da so na primer italijanski lepi, a se kvarijo, da so nemški kakovostni, a hladni, da japonski zdržijo na stotine tisočev kilometrov, a so znotraj plastični, da so švedski najbolj varni, a škatlasti in da so francoski udobni, a premehki. Res je, praktično nič od tega danes ne drži več! Ali pa vsaj ne, kot opisano zgoraj, saj bi pri skorajda slehernem proizvajalcu iz katerekoli države lahko našli kako zgoraj opisano lastnost.

A poti nazaj na tem področju zagotovo ni, povezav, prepletanj in sodelovanja različnih avtomobilskih znamk bo kvečjemu še bistveno več, na kar nakazujejo tudi številni konkretni koraki za to odgovornih. Tako verjetno ni več daleč dan, ko bo vse skupaj podobno kot v tekstilni industriji. Saj poznate tisto, da šivilja na istem stroju sešije majico nizkocenovne tekstilne verige za pet evrov ali pa doda logotip priznanega oblikovalca, en šiv obrne v levo in ta ista majica stane več kot 100 evrov. Morda bodo tako nekoč proizvodne trakove iste tovarne zapuščali avtomobili različnih znamk, ki jim bodo na zadnji postaji le namestili različne logotipe. Oziroma bo tega bistveno več, saj se nekaj podobnega v nekaterih primerih že dogaja...