Dan, na katerega smo tudi uradno zaključili letošnji projekt Obrazi prihodnosti, je bil poln spoznanj. Da prihodnosti, če jo opredelimo časovno, ne moremo ubežati, ni nič novega. Presenetljivo pa je, v koliko različnih oblikah in izvedbah jo že dandanes srečujemo. Te misli so mi rojile po glavi, ko sem se na odru pod zvezdami Lutkovnega gledališča zazrla v skoraj 300 različnih parov oči zapored, stisnila roko prav toliko pripadajočih teles in se dijakom s priznanji v rokah iskreno zahvalila za sodelovanje.

Da ime našega projekta do potankosti ustreza njegovi vsebini, dokazujemo vsako sezono znova. Časopisne vsebine so tudi tokrat sooblikovali bodoči znanstveniki, podjetniki, umetniki, aktivisti, učitelji in podobno. Da si jih boste lažje zapomnili, saj se bodo kmalu s svojimi izjemnimi uspehi na svojih področjih ponovno pojavili na naših straneh, jih v nadaljevanju priloge predstavljamo s portreti. Izpostavljamo tudi nekatere misli, ki so jih izrazili v svojih člankih. V nadaljevanju boste lahko prebrali, kaj je mladim svetovala Nobelova nagrajenka dr. Shirin Ebadi, ki se je z njimi pogovarjala na sprejemu pri predsedniku republike, predstavljamo pa tudi nekaj utrinkov z zaključne prireditve, na kateri je sodelujoče navdušeno pozdravila ministrica za izobraževanje Maja Makovec Brenčič.

Poleg dijakov so bili za izvirne in kakovostne članke zaslužni Dnevnikovi novinarji in uredniki, ki so ekipe mladih vodili in usmerjali do končnega izdelka, ki si je zaslužil svoje mesto v časopisu. Tudi na druge Dnevnikove sodelavce, ki so bili vpeti v delo, kot so lektorji, grafiki, tehnični, uredniki, fotografi… ne smemo pozabiti. Pomembno vez z dijaki pa smo mentorji vzdrževali prek nepogrešljivih šolskih profesorjev.

Vsi sodelujoči, ki v šole redkeje zahajamo, pa smo se seznanili tudi z bolj neoprijemljivimi spoznanji. Dobili smo pomemben vpogled v delovanje posamezne šole, ki ga sooblikujejo tako dijaki kot profesorji, šolsko vodstvo, navsezadnje tudi okolje, v katerem šola deluje. Obiskovali smo šole, ki imajo toliko pokazati, pa njihovi dosežki zaradi skromnosti ostajajo skriti v lokalnem okolju. Spet druge šole se prav dobro zavedajo svojih prednosti in se z njimi ponašajo na vsakem koraku. Naleteli pa smo tudi na šole, ki izstopajo po svojem zaščitniškem odnosu do dijakov, iz katerega bi lahko zmotno sklepali, da se letos testi, spraševanja, tekmovanja v znanju iz posameznih predmetov, projekti in celo matura izvajajo zgolj na njihovi šoli.

Naj spoznanja, ki smo jih skupaj z mladimi ustvarjalci projekta zajeli na naslednjih straneh, oplemenitijo tudi vašo prihodnost.