Več kot petindvajset pohodov ter kolesarskih in konjeniških tur se v okviru posavskega festivala pohodništva obeta letošnjo pomlad ter okoli petnajst v jesenskih mesecih. Prvi pohod ta petek pripravljajo v Loki pri Zidanem Mostu. Glavni cilj festivala, ki sodi pod okrilje vseslovenske akcije Slovenija hodi, je promovirati aktivne počitnice na podeželju. »Pohodi so namenjeni druženju in fizični aktivnosti udeležencev, torej uživanju in hkrati zdravim počitnicam,« pravi direktor krškega centra za podjetništvo in turizem Franc Češnovar.

»V Posavju je turistična ponudba skoncentrirana v termah. Toda Posavje je še mnogo drugega, je podeželje, ki ga zaznamujejo rečne doline s široko ponudbo športnih aktivnosti, gradovi, turistične kmetije, vinorodni griči s svojimi zidanicami, ki ponujajo tudi možnosti nastanitve. Zato lahko res ponudimo aktivne počitnice, ki so v zadnjih letih zlasti med tujimi gosti pa tudi domačimi vse bolj zaželene,« dodaja. Med letošnjimi novostmi Češnovar izpostavlja bosonogi pohod na Šentvid nad Čatežem ob Savi, ki ga pripravljajo za 1. julij, ter festival piva in malih pivovarjev 26. maja, ko bodo večkrat na dan obiskovalce popeljali tudi na ogled znamenitosti starega mestnega jedra Krškega.

Več kot 2000 udeležencev

Lani se je na pohode podalo več kot 2000 udeležencev, večinoma domačinov, so bile pa med njimi tudi pohodniške skupine iz drugih koncev Slovenije in sosednje Hrvaške. »Število udeležencev iz leta v leto raste, vse bolj smo prepoznavni po Sloveniji, saj ljudje spoznavajo, da so zelo privlačna tudi posavska mesta in podeželje.« Hkrati želijo privabiti ljudi, da bi v Posavju ostali še kak dan dlje, morda preživeli konec tedna pri njih, prespali v zidanicah in turističnih kmetijah. Krški turistični delavci v začetku leta na turističnih sejmih v tujini s festivalom pohodništva nagovarjajo tudi tuje goste, aktivne počitnice na naših tleh najbolj zanimajo Nizozemce in Nemce, dodaja Češnovar.

V okviru akcije Slovenija hodi pohodniške festivale letos pripravlja enajst krajev po vsej Sloveniji v sodelovanju z gospodarskim interesnim združenjem za pohodništvo in kolesarjenje, ki združuje 50 specializiranih nastanitev za pohodnike in kolesarje ter 21 destinacijskih organizacij. Njihov glavni namen je pridobiti čim več pohodnikov in kolesarjev, zlasti iz tujine, da svoje aktivne počitnice, tudi zunaj glavne sezone, preživijo v Sloveniji. Hkrati pa želijo z akcijami, kot so pohodniški festivali, obiskovalce privabiti še v kak drug konec Slovenije, ne zgolj v Julijce in dolino Soče, ki jih tuje agencije še vedno najbolj promovirajo, pravi Marko Lenarčič, direktor združenja.

Pohodniške akcije podpira tudi Slovenska turistična organizacija. Kot dodaja Češnovar, bodo pod njenim okriljem organizatorji pohodov svoje festivale predstavili tudi na portalu outdooractive.com, ki je eden najbolj priljubljenih evropskih portalov aktivnih počitnic.