V okviru akcije Za lepšo Ljubljano so na ljubljanski mestni občini včeraj pod skupnim imenom S kolesom na poti – še bolj zeleni prihodnosti naproti na Mestnem trgu predstavili številne ukrepe in dejavnosti, s katerimi želijo spodbuditi razvoj kolesarjenja »kot enega najučinkovitejših in do okolja ter družbe najprijaznejših načinov mobilnosti«.

Na stojnicah so tako predstavili različne okolju prijazne in trajnostno naravnane projekte, kot sta projekt ClairCity, s katerim želi občina prebivalce opozoriti na pomen kakovosti zraka za zdravje, in projekt Timon, katerega glavni cilj je večja varnost v prometu. V javnem zavodu Turizem Ljubljana so predstavili izlete s kolesi po Ljubljani in njeni okolici, obiskovalci pa so se popoldne s kolesom lahko odpravili tudi na ogled prestolnice. Podžupan Janez Koželj je kolesarje opozoril na nekatere novosti ljubljanske kolesarske infrastrukture, kot so denimo nova postajališča mestnega sistema izposoje koles Bicikelj in koloparki.

Tricikel kot bibliokolo in zelena dostava

Pred Magistratom je bil na voljo tudi brezplačni servis koles, obiskovalci pa so lahko spoznali, da kolesa niso zgolj okolju prijazno prevozno sredstvo, ampak so lahko precej uporabna tudi na drugih področjih. Pred mestno hišo je bil namreč parkiran tudi prav poseben tricikel Mestne knjižnice Ljubljana, do vrha napolnjen s knjigami. Bibliokolo je pisalo na košari tricikla, ki je mimoidoče včeraj vabil k branju in del Mestnega trga za en dan spremenil v bralni kotiček. Občanom so nekaj rabljenih knjig tudi podarili.

A ne le kot potujoča knjižnica, tricikli so primerni tudi za dostavo različnih stvari. Ekipa socialne zadruge Zelena dostava jih denimo uporablja za dostavo po ožjem mestnem središču. Trije kolesarji dnevno prekolesarijo skupno več kot šestdeset kilometrov, v dveh letih pa so z zeleno dostavo prihranili štiri tone ogljikovega dioksida. »Osnovna ideja je, da bi tricikli postopoma nadomestili dostavne kombije v središču mesta. Za zdaj pomagamo predvsem pri dostavi hitre pošte,« je v imenu socialne zadruge povedal Jurij Bavdaž in izrazil upanje, da bi kmalu imeli tudi več manjših naročil. »Lahko bi stanovalcem središča pomagali pri dostavi nakupljenega, dostavljali bi lahko tudi malico tistim, ki tukaj delajo,« je nekaj načrtov strnil Bavdaž.

Na kolesa navezani, a zanje ne skrbijo

Med bolj obleganimi točkami je bil včeraj brezplačni servis koles, ki ga je kolesarjem ponudil Klemen Mavec. Ta s svojim podjetjem Pravi kolesar ljubljanskim kolesarjem ponuja servisiranje koles na domu in asistenco na terenu.

»Dinamo ne dela in luč je treba popraviti. Imam novo luč s seboj,« je mojstru pojasnjevala kolesarka in pokazala na novo sprednjo luč v košarici mestnega kolesa. Mavec je medtem popravljal verigo na nekoliko bolj športnem kolesu. »Največkrat je treba napolniti zračnice, namazati verigo ali nastaviti zavore,« je najpogostejša popravila naštel serviser, ki se pri delu pogosto srečuje z eno težavo. »Ljubljanska kolesa niso v dobrem stanju, saj jih ljudje ne servisirajo redno, čeprav bi jih redni letni servis stal zgolj dvajset evrov. Če kolo ni redno servisirano, pa lahko strošek naraste. A zanimivo, Ljubljančanom ni težko plačati visokega zneska za servis, četudi kolo niti ni več toliko vredno.«