Potem ko se obiskovalci prestolnice lansko poletno sezono med mestnimi znamenitostmi niso mogli prevažati s turističnim vlakcem, bo letos drugače. Na ljubljanskih ulicah je namreč že mogoče opaziti nov in še povsem svetleč turistični vlakec urban.

Obdržal ime, zamenjal podobo

Turistični vlakec v mestu ni vozil vse od lanskega marca, ko je vozilo med polnjenjem zgorelo v garaži javnega podjetja Ljubljanski potniški promet (LPP). V podjetju so že kmalu po požaru objavili razpis za nakup novega vlakca in prejeli dve ponudbi. Sklenili so, da bo novo električno vozilo, ki bo po mestu in na Ljubljanski grad prevažalo turiste, zagotovila celjska družba Setekar, ki je ponudila vlakec nemškega proizvajalca Sightseeing Trains Rügen.

Vlakec je že prispel v Ljubljano in čeprav uradno še ne vozi, je bil v sredo že parkiran pred turističnim informacijskim centrom v Stritarjevi ulici. »Vlakec je v postopku tehnične in vizualne priprave,« so sporočili iz podjetja LPP. Vlakec je očitno obdržal ime svojega predhodnika in zeleno-belo zunanjost, medtem ko je njegov videz nekoliko spremenjen. Če je bil prejšnji električni urban, ki ga je izdelalo slovensko podjetje Stoja, bolj neobičajnega videza, pa električni vlakec nemškega proizvajalca bolj spominja na starodobni vlak.

Za vožnjo osem evrov

Kdaj bo vlakec uradno zapeljal prve turiste, v LPP niso natančno odgovorili, niti niso povedali, koliko bo stala vozovnica. »Javnost bo o začetku obratovanja obveščena,« so bili z odgovorom skopi v podjetju. So pa na svoji spletni strani že objavili cenik, ki velja od 10. aprila. Sodeč po ceniku bo vožnja odraslega potnika stala osem evrov, za otroke do tretjega leta bo urban brezplačen, otroci od tretjega do dopolnjenega dvanajstega leta pa bodo plačali štiri evre. Vozovnica velja za en krog, potniki pa lahko iz vlakca izstopijo na kateremkoli postajališču in nanj ponovno vstopijo z isto vozovnico pred potekom vseh dnevnih krožnih voženj.

Kot je bilo razvidno že iz razpisne dokumentacije, bo novi vlakec vozil po nekaj več kot devet kilometrov dolgi poti in je prilagojen za vožnjo tako pri nizkih kot visokih temperaturah ter vožnjo v klanec. Na že začrtani krožni trasi, ki povezuje glavne znamenitosti v mestu, bo moral premagati dva klanca. Največji vzpon bo opravil med vožnjo na Ljubljanski grad, ko bo približno en kilometer vozil po povprečno desetodstotnem klancu grajskega griča, medtem ko je drugi večji vzpon na 1500 metrov dolgem odseku od sotočja Gradaščice in Ljubljanice do Križank.