»Kar 70 odstotkov vseh zaposlenih dela prav v družinskih podjetjih. Tudi naši člani so večinoma družinska podjetja. Temu segmentu podjetij smo želeli ponuditi dodatne storitve in vse informacije na enem mestu,« je razloge za ustanovitev Centra za družinsko podjetništvo pojasnil predsednik OZS Branko Meh.

V tem mesecu je zaživela tudi spletna stran www.druzinskopodjetnistvo.si, kjer družinska podjetja lahko najdejo vse potrebne informacije na enem mestu - nasvete, informacije o dogodkih, blog, članke, koristne povezave, podjetjem pa so na voljo tudi pravni in davčni strokovnjaki OZS.

Direktor OZS Danijel Lamperger je dodal, da želi OZS prek Centra za družinsko podjetništvo prenesti vse znanje, ki obstaja v sistemu, na družinska podjetja. »Želimo si, da bo čim več prenosov kar se da uspešnih. S celostnim pristopom in z ozaveščanjem, da je treba pravi čas iti v prenos, lahko odstotek uspešnih prenosov precej povečamo,« je še dejal Lamperger. Z Mehom sta se strinjala, da mora tudi politika dati temu segmentu podjetij večjo pozornost, da bo prilagodila zakonodajo in uvedla spodbude, kot jih poznajo kmetje.

Za uspešen prenos podjetja na naslednjo generacijo potrebnih od pet do deset let

Raziskave kažejo, da je zgolj devet odstotkov potomcev motiviranih za prevzem podjetja. Generalni direktor skupine Lotrič Meroslovje Marko Lotrič je predstavil svojo izkušnjo glede motivacije otrok in dejal, da je imel srečo, da so se vsi trije otroci odločili za delo v podjetju.

Za uspešen prenos podjetja na naslednjo generacijo je sodeč po rezultatih raziskav potrebnih od pet do deset let. Poslovni direktor družbe Jezeršek gostinstvo Jure Jezeršek je ocenil, da je prenos lastništva in vodenja podjetja dolg proces. »Pri nas je to zelo organizirano trajalo vsaj pet let. Pri prenosu podjetja moramo biti vsi vpleteni s pametjo zraven, treba pa je razmišljati tudi o črnih scenarijih,« je dodal.