Facebook je javnosti predstavil več informacij o načinih zbiranja podatkov o uporabnikih. Po tem ko je bil Facebookov izvršni direktor Mark Zuckerberg minuli teden zaslišan pred ameriškim kongresom in se je zdelo, da je marsikaj ostalo nepojasnjeno – tudi zaradi mestoma nenavadnih vprašanj kongresnikov – je multinacionalka včeraj odgovorila na nekaj pomembnih vprašanj.

Produktni direktor Facebooka David Baser je v objavi na blogu zapisal, da Facebook sledi uporabnikom spleta, ko ti brskajo po različnih spletnih straneh – četudi niso prijavljeni v facebook ali pa ga sploh ne uporabljajo.

»Ko obiščete spletno stran, ki uporablja naše storitve, prejmemo informacije o vašem obisku te spletne strani – četudi v tistem trenutku niste prijavljeni v facebook ali pa ga sploh ne uporabljate,« je zapisal. »Te podatke dobimo zato, ker spletne strani in aplikacije ne vedo, kdo je uporabnik facebooka in kdo ni,« je pojasnil. Kot je zapisal Baser, Facebook ljudem med brskanjem po spletu sledi zato, ker se na ta način zagotavlja »varnost lastne spletne strani in izboljšuje uporabniška izkušnja za vse uporabnike«.

Kot piše Independent, Facebook na ta način pridobi vaš IP naslov ter izve, kateri operacijski sistem in kateri brskalnik uporabljate. Baser ob tem vztraja, da Facebook še zdaleč ni edino podjetje, ki na tak način pridobiva podatke o uporabnikih. »Več podjetij uporablja podobne načine za zbiranje podatkov o uporabnikih. Pravzaprav večina spletnih strani in aplikacij pošilja podatke o vaših obiskih več različnim podjetjem,« je še zapisal.

Trditve o popolni transparentnosti

»Ne glede na to, ali gre za informacijo, ki jo o vas pridobimo od tretjih spletnih strani ali pa gre za informacije, ki jih sami delite na facebooku, želimo, da ste vi tisti, ki odloča o vsem,« je v objavi zapisal Basel. Facebook tako pravi, da je glede tega, katere podatke zbira, transparenten.

Branje zapisa je najverjetneje pri marsikomu povzročilo začudenje – o tem, kaj točno facebook ve o vsakem od nas (tudi o tistih, ki facebooka ne uporabljajo) je namreč še veliko nejasnega.

Baser je svoj zapis končal z zagotovilom, da facebook podatkov ne prodaja, pač pa jih zbira z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje.