Na seznamih najpogostejših navad uspešnih ljudi, s katerimi vas motivirajo na spletu, se brez izjeme najde tista, da uspešni ljudje vstajajo zgodaj. Zato ni nenavadno, da so udeleženke že šestega kongresa 500 podjetnic v avli pred glavno dvorano ljubljanskega hotela Union naročili že pred osmo uro zjutraj. Tam so potrpežljivo čakale v vrsti na registracijo za udeležbo na celodnevnem dogodku poslovnega mreženja, ki jim je obljubljal odmerek podjetniške motivacije, nove poslovne stike, morda ob koncu dneva celo kakšno nagrado. Po nasvetu organizatorjev so prišle oblečene v rdeče, če ne v celoti, pa vsaj z modnim dodatkom v ustreznem odtenku. Tiste, ki so z birokracijo opravile prve ali z gnetenjem raje počakale do zadnjega, so se lahko ustavile še v fotokotičku, kjer so ponujali profesionalne poslovne portrete, se prebujale ob sponzorskih skodelicah kave, si ogledale asortiment priljubljene domače znamke kozmetike, ekoloških živil ali pa pri finančnih strokovnjakih rešile test, ki je dal odgovor na vprašanje, ali so bonitetno odlične.

Princ iz Pepelke je problematičen »kreten«

»Čudovite ste v rdeči barvi, ki izžareva radost, pogum, moč, strast in zmago,« je uradni program odprl brez izjeme radoživi voditelj Peter Poles. Dogodek oziroma kongres slovenskih podjetnic menda vodi že vrsto let in pravi, da gre za enega »najbolj pozitivnih« srečanj, kar jih pozna. Podjetnice v dvorani je najprej pozval, naj se rokujejo s sosedami, potem pa na oder povabil Nušo Derenda. Ta je poleg joka slabo razpoloženih malčkov, ki so spremljali nekatere udeleženke, dokončno prebudila občinstvo s svojo popevko Naj mi dež napolni dlan. Pesem sicer govori o prebolevanju nezanesljivega partnerja, a je zaradi verzov »vsaka laž, vsaka skrb in zlagan dotik me potre, me načne, mi nasmeh greni, a ne obupam, vem, da pot je trnova« najbrž lahko tudi učinkovita podjetniška motivacija.

Po nagovoru predsednika Gospodarske zbornice Slovenije Boštjana Gorjupa in še nekaj tujih predstavnic podjetniških združenj smo bili bogatejši za znanje, da imamo v Sloveniji dobre pogoje za podjetništvo, dobro pa je tudi razmerje med spoloma, a še ne dovolj blizu tistemu v zahodnoevropskih državah. Za tem je nastopil čas, da publiko ogreje šarmantni moški. O »emocionalnem menedžmentu«, torej vodenju s čustveno inteligenco, je spregovoril psihiater Željko Čurić, ki svetuje na področju poslovne in športne psihologije, pri zahtevnih pogajanjih pa menda celo specialni enoti policije. Gospod, ki zase pravi, da ga večkrat opisujejo za feminista, a ne ve, ali zato, ker je preveč čustven, ali zato, ker je preveč ženstven, je podjetnice namesto z razlago pravega pomena feminizma očaral z analizo pravljice o Pepelki. Meni namreč, da je princ iz pravljice problematičen »kreten«, saj s krasno punco oziroma »levinjo«, kot opisuje pravljično junakinjo, pleše večkrat, a o njej ne uspe izvedeti nič. Nazadnje je ženskam še razložil, da so jim tisočletja prepovedovali občutke jeze, in svetoval, kako to čustvo obvladovati v poslovni komunikaciji.

Ko medenica oživi

Na oder je prišel še »guru za mreženje« oziroma strokovnjak za prodajo Boško Praštalo in povedal, da se od vsega mreženja najbrž ne bo izcimilo prav dosti poslovnih sodelovanj, če se ne bodo družile še naprej, pred težko pričakovanim odmorom za kavo pa je ena od organizatork že proti vratom namenjene gospe ukanila v duhovno-telovadno vajo. »Imamo pet minut časa, da prižgemo strast, seme ideje. Da se bo ugnezdilo do enih, ko bo kosilo,« je napovedala izvajanje vadbe, ki bi jo v ženskam manj ugodnih zgodovinskih obdobjih zagotovo označili za čarovniški obred. »Ste vedele, da emocije prihajajo iz naših notranjih organov? Kje se rodi strast? Srček, tukaj se rodi. Nasmejte se sosedi, obrnite se proti njej, primite se za roke, pokrčite noge, spustite medenico. Zdaj bomo malo pozibavale,« je narekovala in nadaljevala: »Podjetništvo se rodi v medenici, verjetno ne veste. Povežimo se s sosedo, pomigajmo. Križnica naprej, križnica nazaj, gor dol, gor dol, dajmo zibati, mehko mehko, pozibajmo, da bo oživela, krožimo z njo,« je povezovala skupinsko razmigavanje ženskih reproduktivnih delov telesa, ki očitno odstranjuje ovire za poslovni uspeh.

Po dobrodošlem odmoru so o svojih izkušnjah spregovorili na okrogli mizi uspešni poslovneži. Pogovor je povezovala Anja Križnik Tomažin, ki jo zadnja leta namesto po televiziji gledajo in poslušajo predvsem tisti, ki potrebujejo profesionalne nasvete za javno nastopanje ali življenje nasploh. O podjetniški poti so ji razlagali Jerneja Krapše, ki pomaga iskati idealnega partnerja ljudem v zrelih letih, oglasila pa sta se tudi direktorica novomeške televizije Irena Vide in Matic Vizjak, ki je v tujini zaslužil s pikantnim vinom, čeprav so mu v Sloveniji rekli, da je to slaba ideja. Kako prodajati, je razložila marketinška strokovnjakinja Stella Korošec iz ekipe tistih, ki so prek spletne platforme za zagonska podjetja ljudi prepričali o nakupu kavnih termovk v obliki kozjega roga.

Nagrade: olje za intimno nego in lasna terapija

Po vseh »zgodbah, ki navdušujejo«, kot so klepet poimenovali, so nagradili še lastnice oziroma direktorice manjših podjetij, ki so se v preteklem letu najbolj izkazale. Marta Turk, direktorica ljubljanske gospodarske zbornice, je pred razglasitvijo najboljših espejevk povedala, da so slovenske podjetnice najmočnejše v panogah proizvodnje kruha, arhitekturnih birojev, gradnje stavb in prevozništva. Na oder je klicala finalistke, a večinoma zaman – kar nekaj tistih v ožjem izboru je na prireditvi manjkalo ali pa morda niso zdržale do konca. Škoda, prisotne prejemnice priznanj so med drugim prejele bon za lasno terapijo v vrednosti 170 evrov, posebne kreme za »posebne izjemne ženske«, umetniške slike, skodelico v dimenziji človeškega želodca, olje za intimno nego in zdravje, predavanje o »skrivnostih videza moderne ženske«, darilni bon v vrednosti 1200 evrov za naložbeno svetovanje in enodnevni program kreiranja podjetniške vizije. Podjetnica leta je postala Ema Pogačar iz podjetja Conditus, kjer izdelujejo večinoma kremne rezine.  

Za konec so si gospe ogledale še akrobatsko plesalko na svilnatem traku in modno revijo kanadske znamke, kjer slovijo po uglajenih poslovnih opravah, neformalno druženje, kjer se je pravo mreženje menda šele začelo, pa po želji nadaljevale do poznega večera. Če so se držale nasveta prodajnega strokovnjaka, se ta teden že povezujejo na sestankih, Slovenija pa je na poti do evropskega vrha podjetniške odličnosti in spolne enakopravnosti. Če ne to, pa so morda vsaj unovčile bon za stilsko in lepotno preobrazbo, ki so ga prejele v darilni vrečki.