Iz Strabaga so v ponedeljek pozno popoldan sporočili, da so o dogajanju, povezanim z največjim hrvaškim infrastrukturnim projektom, obvestili tudi Evropsko komisijo.

Pritožbe tudi na izbor izvajalca za gradnjo

Hrvaška državna revizijska komisija je konec marca sicer zavrnila pritožbi Strabaga ter konzorcija italijanskega Astaldija in turškega CT Ictasa na izbor izvajalca za gradnjo mostu na Pelješac. Pojasnili so, da niso ugotovili kršitev predpisov na javnem razpisu, prav tako ne dumpinških cen, ki so jih neizbrani ponudniki izpostavljali v obeh pritožbah. Opozorili so tudi, da je vprašanje dumpinga urejeno na ravni EU. Prav tako so povedali, da tožniki niso dokazali, da so člani kitajskega konzorcija prejeli subvencije kitajske države, kot trdi Strabag.

Na Hrvaškem pričakujejo, da se bo na odločitev komisije pritožil tudi italijansko-turški konzorcij.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je v ponedeljek dejal, da »ne more in ne sme komentirati« pravosodnih postopkov. Nasprotuje pa začasni prepovedi začetka gradnje mostu, s katerim bo Hrvaška končno dobila neposredno cestno povezavo z južno Dalmacijo, nova infrastruktura pa naj bi prispevala tudi k bolj enakomernemu regionalnemu razvoju države.

Vrednost del ocenjena na 277 milijona evrov

Butković je konec marca dejal, da morebitni postopek na upravnem sodišču ne bo prestavil začetka gradnje. Ne pričakuje niti težav z Evropsko komisijo. Takrat je minister napovedal tudi, da bodo pogodbo s kitajskim konzorcijem podpisali v dveh tednih, a do tega še ni prišlo.

Gradnja mostu na Pelješac bo prvi tovrsten gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU. Konzorcij kitajskih družb je vrednost del ocenil na nekaj manj kot 2,1 milijarde kun (277 milijonov evrov). Njihova ponudba je bila za približno pol milijarde kun cenejša od ponudb Strabaga in italijansko-turškega konzorcija. Poleg China Road and Bridge Corporation so člani konzorcija še podjetja CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering in CCCC Second Harbour Engineering.