Kot so sporočili iz društva Focus, nova raziskava kaže, da proizvajalci vozil zavirajo prodajo električnih avtomobilov in bolj učinkovito nadgradnjo svojih najbolj prodajanih modelov v Evropi. Skoraj vsi proizvajalci bodo po navedbah društva dosegli cilje EU za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za leto 2021 s kombinacijo prodaje modelov z bolj učinkovito izrabo goriva in priključnih vozil ter izkoriščanja prožnosti v uredbi.

Samo šest od 50 najbolj prodajnih modelov v Evropi je lani dobilo popolno nadgradnjo, na voljo pa je bilo le nekaj novih priključnih avtomobilov. To je nedvomno prispevalo k pomanjkanju napredka pri zmanjševanju izpustov v lanskem letu, so prepričani. »Visoke emisije ogljikovega dioksida iz novih avtomobilov pomenijo, da morajo države EU izvajati dodatne ukrepe, da bodo dosegle svoje podnebne cilje, kar ogroža tudi podnebne cilje Slovenije,« je opozorila strokovna sodelavka društva Focus Katjuša Šavc.

Direktor oddelka za čista vozila v organizaciji Transport & Environment Greg Archer pa je poudaril, da proizvajalci avtomobilov kljub drugačnim dejstvom trdijo, da ne bodo mogli izpolniti svojih ciljev glede ogljikovega dioksida in za to krivijo padec prodaje dizelskih vozil. »Medtem pa prodajajo starejše neučinkovite športne terenske modele, da bi kar najbolj povečali svoj dobiček,« je dejal. »Posledično se emisije ogljikovega dioksida povečujejo, njihovi kupci pa imajo višje stroške za gorivo. Toda v resnici bodo skoraj vsi proizvajalci avtomobilov v Evropi dosegli svoje cilje in se izognili globam,« je dodal.