Na zagrebškem letališču Franja Tuđmana so te dni začeli prenovo dela betonske vzletno-pristajalne steze, ki je ni bilo mogoče izpeljati v zimski sezoni zaradi nizkih temperatur. Koncesionar letališča, francoska družba ZAIC, je pojasnil, da bodo dela potekala najmanj dva meseca. Nočna izmena gradbenikov bo nastopila po sklenitvi rednega prometa, vzletno-pristajalno stezo pa bodo odpirali pred začetkom jutranjega rednega prometa. Prihodi in odhodi letal ne bodo mogoči od 22.35 so 6.35, ob ponedeljkih in petkih pa od polnoči do 6.35. Tudi pred začetkom prenovitve steze v nočnih urah ni bilo večjega rednega potniškega prometa, prvi jutranji poleti pa so prilagojeni začasnemu urniku obratovanja letališča. Zato v ZAIC ne pričakujejo večjih težav, a so zapleti mogoči, če bodo pozna večerna letala zamujala.

Osrednje hrvaško letališče v Zagrebu je povezano z 39 mesti, v rednem prometu pa sodeluje 24 letalskih družb, so zapisali na spletni strani letališča. V večernih urah od 21.30 do 22.30 v Zagreb prihajajo letala iz Bruslja, Münchna, Frankfurta, Prage in še nekaterih evropskih mest. Nekateri zračni prevozniki so prilagodili svoje večerne polete proti Zagrebu. To je med drugim storila nemška Lufthansa, ki je svoj polet iz Frankfurta proti največjemu hrvaškemu letališču prestavila na zgodnejšo večerno uro, da bi pravočasno pristali v hrvaški prestolnici.

Hrvaški letalski prevoznik Croatia Airlines, ki ima matično pristanišče na zagrebškem letališču, je ocenil, da bo približno deset odstotkov poletov njihovih letal zamujalo z večernimi prihodi na zagrebško letališče. Potrdili so, da bodo svoja večerna letala v primeru zamude preusmerili na letališče, ki bo v tistem trenutku optimalna rešitev. Tako so se z letališčem v Pulju dogovorili, da bo največje istrsko letališče podaljšalo odprtost, če bo treba sprejeti letalo iz Zagreba. V tem primeru bodo potnike z avtobusi prepeljali v Zagreb, kar bo pomenilo dodatne več kot tri ure vožnje. V Croatia Airlines so sicer poudarili, da so pravočasni prihodi v Zagreb njihova prednostna naloga ter da bodo zaradi tega celo pripravljeni pustiti transferne potnike in prtljago, da ne bi zamujali v Zagreb.

Medtem je hrvaško ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo določilo, da bo reško mednarodno letališče na otoku Krku od Zagreba prevzelo 24-urni letalski promet med prenovo zagrebškega letališča. Tudi z otoka Krka bodo potnike z avtobusi prepeljali v Zagreb, a bo pot občutno krajša, kot je iz Pulja. Reško letališče bo v naslednjih dveh mesecih prevzelo »nočno dežurstvo« za vseh devet hrvaških letališč. Minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je pred kratkim napovedal, da bo med poletno sezono 24-urno dežurstvo naložil tudi letališkim oblastem v Splitu.

Prenovitvena dela v Zagrebu so začeli teden dni po prvi obletnici odprtja novega potniškega terminala, na katerem so v prvih treh letošnjih mesecih imeli dvanajst odstotkov več potnikov kot v prvem četrtletju lani. Leta 2017 so prvič v zgodovini zagrebškega letališča imeli več kot tri milijone potnikov, letos pa so nadaljevali uvajanje novih povezav, kot so tiste z Atenami, Dublinom in Mostarjem.