Uniformiranosti ljudje praviloma ne maramo. Včasih s tem izrazimo neko pripadnost in nič ga lepše od tega, da lahko to izraziš tudi z močjo, dinamiko in ne nazadnje udobjem. Vse to in še malce več pooseblja športni seat leon ST cupra. S 300 konjiči in karavansko obliko je namreč idealen individualist, ki skriva v sebi več talentov. Kako jih tudi ne bi, saj ima žlahtno tehniko, radodarne centimetre in ravno prav udobja, da se lahko z njim v miru in uživaško zapeljete tudi na sobotni izlet. Ali po nakupih, kajti dobrega 4,5 metra dolžine ponuja tudi za 587 osnovnih litrov velik prtljažnik, to pa je že številka, ob kateri bi marsikdo zastrigel z ušesi. Če k temu dodamo še malce agresivnejšo zunanjost in seveda vse dodatke, ki jih ponuja, potem ne preseneča, da zanj še kako velja že nekoliko obrabljena, pa vendar zelo aktualna ocena: z njim lahko zelo hitro prepeljete tudi kakšen kos pohištva.

Notranjost je ravno prav športno navdihnjena, a vseeno Seatovsko znana, avtomobil dobesedno objame svoje potnike v varen objem, kjer jim ponuja tako rekoč vse, kar potrebujejo za vsakodnevno vožnjo. Zvrhana mera varnostne in udobnostne elektronike vse skupaj le še podčrta, piko na i pa pritisnejo majhni oblikovni detajli, brez katerih seveda tak avtomobil ne more obstajati. Gumb tukaj, stikalo tam, napis na levi, logotip na desni, svetleče stopalke… Skratka, vsega je ravno prav in je ravno prav izrazito. Ker včasih je malo manj lahko tudi veliko več.

Če odmislimo to, da boste z 250 kilometri na uro prevažali omaro, potem lahko verjamete, da je udobje v njem ravno pravšnje, da ne trpi vaša zadnjica, podvozje pa nakazuje, da zmore tudi veliko več. Prvi od pogojev je seveda motor: dvolitrski bencinski štirivaljnik serije TSI zmore 221 kilovatov, okroglih 300 konjičev, kar je več kot dovolj za uživanje v ovinkih ali pri prehitevanjih, zanesljivost mu daje tudi štirikolesni pogon, delo za volanom pa olajša 6-stopenjski samodejni menjalnik DSG, ki še enkrat dokazuje, da so koncernski inženirji preroško ustvarili nekaj, kar danes narekuje sodoben avtomobilski razvoj. Motor je poleg moči izredno miren, prav nič nadležen, a zna zarenčati, ko je treba, predvsem pa odlično sodeluje tako z voznikom kot z menjalnikom. Pri tem niti ne porabi preveč, na testu, kjer je sicer prevladovala umirjena in bolj »vsakodnevna« vožnja, je porabil 8,7 litra goriva na 100 kilometrov. Ni malo, a če pogledate, kaj vse zmore in ponuja, tudi ni veliko.

Seveda je tukaj na koncu tudi cena. Vsaka taka individualnost ni in ne more biti ravno poceni. Navsezadnje je to »le« leon, družinski karavan za nadobudne očete, ki pa stane slabih 37.000 evrov. Ne, ni malo, a če pomislimo, da za te konje in to univerzalnost pa tudi individualnost drugje plačate tudi veliko več, lahko ugotovimo, da je to poštena ponudba. Kajti oprema je bogata, ugled tudi, avto pa ne daje praznih obljub, ampak vse skupaj odmerja v ravno pravšnjih odmerkih. Vsestranskost, križana z motornimi konjiči, agresivnejšo zunanjo podobo in tehniko, ob katerih ne morete ostati ravnodušni. Več si skoraj ne morete želeti.