Profesor psihologije je ustvaril posebno aplikacijo oz. spletno raziskavo z naslovom To je tvoje digitalno življenje, s katero je pridobil veliko količino osebnih podatkov uporabnikov facebooka, ki so prostovoljno sodelovali v tej raziskavi. Teh je bilo okoli 270.000, a s privolitvijo k sodelovanju so hkrati dali dovoljenje tudi za deljenje podatkov o svojih prijateljih, s čimer je profesor posredno prišel do osebnih podatkov okoli 50 milijonov uporabnikov, ki pa za deljenje svojih osebnih podatkov niso niti vedeli, kaj šele, da bi dali izrecno dovoljenje za to.

Te podatke je Kogan nato posredoval podjetju Cambridge Analytica, ki jih je to uporabilo za oblikovanje subtilnih sporočil za manipulacijo mnenj ciljnih uporabnikov. Na ta način naj bi pomembno vplivali tudi na predsedniške volitve v ZDA leta 2016, na katerih je zmagal Trump. To je minuli konec tedna razkril žvižgač v tem podjetju Christopher Wylie.

Je Facebook res žrtev?

V Cambridge Analytica zanikajo, da bi bilo s tem kaj narobe, pri Facebooku pa so prekinili sodelovanje tako s Koganom kot tem britanskim podjetjem in se označili za žrtev. Čeprav naj bi za odtok osebnih podatkov svojih uporabnikov vedeli že vsaj od leta 2015.

Kogan je v pogovoru za britanski BBC pojasnil, da je s Cambridge Analytica končal sodelovanje leta 2014, nikoli pa da si ni mislil, da bodo podatki, ki jih je pridobil z raziskavo na facebooku, uporabljeni v Trumpovi predvolilni kampanji. Pojasnil je, da je želel s temi podatki zgolj oblikovati »model človekovega obnašanja na spletnih družbenih omrežjih«.

Prepričan je bil, da je njegova aplikacija povsem v skladu z zakonodajo. »Dogodki v zadnjem tednu so zame popolnoma šokantni in zdaj me imata tako Facebook kot Cambridge Analytica za grešnega kozla, čeprav smo mislili, da delamo nekaj povsem normalnega,« je povedal.