Družinsko podjetje Orodjarstvo Gorjak je lani uspešno ustvarilo pogoje za nadaljevanje zdrave rasti. Lani so prihodke povečali kar za 38 odstotkov, letos pa nameravajo rast nekoliko ustaviti in se posvetiti stabilizaciji podjetja. Kot pojasnjuje Marko Gorjak, namestnik direktorja te raške gazele, ki je bila 2016 prepoznana za gazelo dravsko-pomurske regije, je podjetje, ki zaposluje že 88 sodelavcev, lani ustvarilo nekaj manj kot 6,1 milijona evrov prihodkov predvsem na račun odličnega sodelovanja z avtomobilsko industrijo.

Ob širitvi proizvodnih prostorov so uspeli tudi na področju izdelave večjih orodij, saj so pridobili multinacionalko iz livarske industrije. »Sodelovanje z nami želi okrepiti tudi BMW, katerega neposredni dobavitelj smo od 2016. V Iranu bomo kmalu zagnali drugi projekt. V strojno opremo bomo letos ob lanskoletnih 1,5 milijona evrov vložili sedemsto tisoč evrov,« napoveduje Gorjak. Ob taki dinamiki rasti bodo že naslednje leto morali vnovič širiti poslovno-proizvodne prostore, razmišljajo tudi o delni avtomatizaciji.

Pritiski na plače in pritiski kupcev

»Soočamo se s težavami, ki nam jih posredno povzročajo pritiski javnega sektorja. Vnovič smo dvignili plače za tri odstotke, povišali smo tudi dodatke. Rast stroškov delovne sile predstavlja resen problem, saj se ves čas dvigujejo tako cene energentov kot cene surovin. Cene energije so zrasle kar za 27 odstotkov, jekla pa za skoraj sedem, medtem ko kupci ves čas pritiskajo na nas, da znižamo cene. Letos naj bi šlo v razvoj 64 novih modelov avtomobilov, predvsem hibridni in na električni pogon. S pritiski na svoje dobavitelje očitno skušajo med drugim tudi zagotoviti sredstva za vlaganje v razvoj električnih avtomobilov,« se jezi Gorjak.

Je pa sicer tudi on prepričan, da e-mobilnost ne bo prodrla s tako hitro dinamiko, kot napovedujejo nekateri njeni zagovorniki, saj morajo rešiti še veliko izzivov.

S tovarno zunaj Slovenije

Vse bolj razmišljajo o podjetju na prostoru nekdanje Jugoslavije, kjer je delovna sila cenejša. »Konec marca se gremo v Bosno in Hercegovino predstavit na sejem zaposlovanja, da bomo lahko podrobneje spoznali tamkajšnji trg dela. Vprašanje je, ali je Slovenija za ljudi iz Bosne in Hercegovine še zanimiva, saj veliko ljudi že hodi delat na Češko in Slovaško. Je pa tudi vprašanje, koliko ljudi je še pripravljenih iti s trebuhom za kruhom, zaradi te bojazni razmišljamo o odprtju obrata v državah nekdanje Jugoslavije,« pravi Gorjak.

V Sloveniji nameravajo v prihodnje zaposlovati predvsem visoko izobraženi tehnični kader, ki bo skrbel za razvoj in izdelavo novih izdelkov ter tako še izboljševal njihov konkurenčni položaj. »Pri razvoju e-mobilnosti bomo tudi sami pristavili lonček, saj ponuja veliko priložnosti, in mi nanje znamo odgovoriti,« suvereno napoveduje Gorjak. jpš

Kljub nekaterim opozorilom pred novo gospodarsko krizo Gorjaka za dolgoročni razvoj njihovega podjetja in orodjarstva ne skrbi. Ključni avtomobilski proizvajalci bodo po njegovem mnenju izdelavo orodij za večje kompleksnejše dele avtomobilov še naprej zaupali evropskim orodjarjem, za manjše kose pa tistim z območij s cenejšo delovno silo. Ob letošnji rasti povpraševanja predvideva v naslednjih letih umiritev dinamike rasti in stabilizacijo.