Pediatri opozarjajo, da sodobni otroci bistveno manj rišejo kot nekoč, zaradi česar so mišice v njihovi dlaneh slabše razvite. V Veliki Britaniji opažajo precejšen porast otrok, ki imajo težave z držanjem svinčnika, barvic in drugih pisal.

»Otroci, ki danes prihajajo v prvi razred, imajo manj moči v dlaneh in so na tem področju manj spretni od otrok pred desetletjem,« je za Guardian dejala Sally Payne, vodilna na področju pediatrične delovne terapije v organizaciji NHS Trust. Ko otroci v vrtcu ali šoli dobijo v roke pisalo, ga ne znajo pravilno prijeti. »Da smo zmožni držati pisalo in z njim pisati, moramo imeti močan nadzor nad mišicami v dlaneh,« pojasnjuje Paynova in dodaja, da otroci potrebujejo več priložnosti, ob katerih lahko razvijajo to veščino.

Najenostavneje je otroku dati tablico ali pametni telefon

Po besedah delovne terapevtke se je način, kako se otroci igrajo, v zadnjih letih precej spremenil. »Enostavneje je otroku dati tablico, kot pa ga navdušiti za igre, pri katerih bi krepil motorične spretnosti,« je zaskrbljena Paynova.

Precej skrajni primer je šestletni Patrick, ki že pol leta enkrat tedensko obiskuje delovno terapevtko, s katero krepita mišice, ki sodelujejo pri pisanju. Njegova mati Laura krivi sebe, ker je tradicionalne otroške igrače zamenjevala s tehnologijo. Kako resno je stanje, se je pokazalo, ko je Patrick pričel obiskovati osnovno šolo. »Iz šole so me obvestili, da moj sin drži svinčnik tako kot jamski človek,« je povedala za Guardian. Ker pisala ni mogel prijeti na pravilen način, je tudi pri učenju pisanja zaostajal za sošolci. »Terapija mu zelo pomaga in po novem smo doma zelo strogi glede rabe tehnologije,« pravi dečkova mati. Vesela je, da so v šoli težavo opazili dovolj zgodaj, s čimer so preprečili, da bi prišlo do nepopravljive škode v razvoju in resnejših posledic.