Ko je predlani kitajsko podjetje Ehang, ki se ukvarja z izdelovanjem brezpilotnikov na največjem svetovnem sejmu potrošniške elektronike (CES) najavilo, da namerava izdelati povsem avtonomno leteče prevozno sredstvo za transport potnikov ali tovora, jim kritiki niso verjeli. Prepričani so bili, da za kaj takega za zdaj obstaja še preveč nepremagljivih ovir.

Toda pred dnevi je podjetje Ehang sporočilo, da so svojemu cilju že precej blizu. Brezpilotnik Ehang 184 je testiralo 40 potnikov, med njimi tudi izvrši direktor podjetja in nekaj lokalnih veljakov.

Brezpilotnik, ki lahko hkrati prevaža eno osebo, lahko leti s hitrostjo do 130 kilometrov na uro in je skoraj imun na več vremenskih pojavov – kot navaja proizvajalec, lahko brez težav leti tudi med močnim vetrom in meglo, za seboj pa ima že več kot tisoč testnih poletov. Med enim od njih je prevažal skoraj 120 kilogramov težko osebo, ob tem pa se je dvignil na višino skoraj 300 metrov. Za zdaj lahko Ehangov leteči taksi leti približno pol ure.

V iskanju partnerjev za sodelovanje

Kot poročajo kitajski mediji, bo Ehangov brezpilotnik na trgu čez približno leto dni. Izvršni direktor Hu Huazhi pravi, da želi k sodelovanju pritegniti več partnerjev. »Ko bo več ljudi videlo, kako prevaža potnike, bodo uvideli, da smo zelo blizu svetu iz znanstvenofantastičnih filmov,« je prepričan. Za zdaj ima kitajsko podjetje pogodbo o sodelovanju z dubajskim podjetjem, ki je za namene tamkajšnjega javnega prevoza naročilo več potniških brezpilotnikov.

Ehang še zdaleč ni edino podjetje, ki želi ustvariti brezpilotnike, ki bi varno prevažali potnike. S tem se ukvarja tudi nemški Velocopter, ki namerava svoje potniške brezpilotnike na trg poslati v začetku naslednjega desetletja. Podobne namere ime tudi Uber.

In kako je videti polet s takšnim avtonomnim letečim taksijem? Ko potnik sede v kabino, pred seboj zagleda zaslon na dotik, na katerem označi točko, kamor želi leteti. Od tega trenutka dalje lahko sproščeno opazuje okolico, saj brezpilotnik vzleti, leti in pristane sam.