Ozkotrupno reaktivno potniško letalo antonov 148 je bilo s 65 potniki in šestimi člani posadke nekaj po 14. uri po lokalnem času na poti iz Moskve proti Orsku na bregu Urala, preden ta razmeji Rusijo in Kazahstan. Po navedbah ruskega novičarskega portala gazeta.ru je pilot nekaj minut po vzletu poročal o okvari na sedem let starem letalu ukrajinske proizvodnje in zahteval dovoljenje za prisilni pristanek. Flightradar24, popularni švedski spletni servis s podatki o civilnih poletih v realnem času, pa je navajal, da je letalo, preden je strmoglavilo na zasnežena polja pri vasi Argunovo, okoli 80 kilometrov od Moskve, izgubljalo višino za okoli tisoč metrov na minuto.

Že kaznovana letalska družba

Reševalci, ki so prispeli na kraj nesreče, so našli razbitine na precej širokem območju, brez upanja, da bi kdo od potnikov (vsi naj bi bili iz Orenburške regije) preživel. Očividci pa so še navajali, da je letalo strmoglavilo v plamenih. Antonov 148, ki v različni razporeditvi sedežev lahko sprejme od 68 do 85 potnikov, je bil v lasti ruske letalske družbe Saratovskije avialinii leto dni. S sedežem v Saratovu severno od Volgograda in floto dvanajstih srednje velikih letal večinoma leti na domačih progah, v mednarodnem prometu pa v Tbilisi in Erevan. Ruska letalska oblast jim je zaradi kršenja varnostnih pravil oktobra 2015 redne polete v tujino prepovedala. Povod za prepoved je bil nenadni obisk nadzornikov, med katerim so v letalski kabini odkrili nekoga, ki ni bil član posadke, so pa prepoved dobrega pol leta zatem že odpravili.

Reševalci so že našli eno od črnih skrinjic, ki naj bi pojasnile vzrok nesreče, v kateri je po navedbah letalske oblasti letalo z radarjev izginilo štiri minute po vzletu. Zaradi visokega snega so se do razbitin s težavo prebili, saj ceste niso bile prevozne. Tja se je odpravil tudi ruski prometni minister Maksim Sokolov, iz njegovega urada pa so neuradno dali vedeti, da naj bi bile za nesrečo krive slabe vremenske razmere, čeprav ne izključujejo človeške napake.

Letalska družba je na svoji spletni strani izrazila globoko sožalje sorodnikom potnikov in posadke ter jim obljubila takojšnjo denarno pomoč v višini 100.000 rubljev (okoli 1400 evrov), na letališču v Orsku pa zagotovila tudi pomoč psihologov, čeprav jim ni mogla vzbuditi upanja, da je kdor koli nesrečo preživel.

Lani brez žrtev v rednem potniškem prometu

Po lanskem za civilno letalstvo zelo varnem letu, saj v rednem potniškem prometu niso imeli niti ene neposredne smrtne žrtve, je strmoglavljenje ruskega letala drugi letošnji večji incident. Zelo srečno se je sredi minulega meseca končal zdrs boeinga 737-800 nizkocenovnega turškega prevoznika Pegasus Airlines s 168 potniki in člani posadke s pristajalne steze v Trabzonu, ki se je brez poškodovanih končal na strmem klifu nad Črnim morjem. Tudi v edino lansko večjo letalsko nesrečo je bilo vpleteno turško letalo, in sicer transportni boeing 747-400F družbe Turkish Airlines. Popularno poimenovani jumbo jet se je s štiričlansko posadko po neuspelem poskusu vmesnega pristanka v Biškeku (Kazahstan) zrušil na naseljeno območje, med tako imenovanim manevrom go-around. Pilot je strmoglavljenje preživel, a je izdihnil med reševanjem, umrlo pa je tudi 35 tamkajšnjih prebivalcev, še 37 pa jih je bilo poškodovanih.

Ruski predsednik Vladimir Putin je izrekel sožalje sorodnikom nesreče in odredil oblikovanje posebne vladne komisije za preiskavo nesreče. V Rusiji so bile te razmeroma pogoste zaradi mnogih starih letal in tudi poletov v slabih vremenskih razmerah. Letalsko varnost so v zadnjih letih precej izboljšali, zadnji dve hudi letalski tragediji pa sta se zgodili decembra 2016 in oktobra 2015. Slednja se je po preiskavi izkazala za teroristični napad, v njej je nad Sinajem umrlo 224 potnikov in članov posadke na poti iz egiptovskega letovišča Šarm el Šejk proti Sankt Peterburgu. Za božič leta 2016 pa je v Črno morje strmoglavilo rusko vojaško letalo. Umrlo je vseh 92 ljudi na krovu, med njimi 64 članov vojaškega orkestra, ki naj bi razveselili vojake v ruskem oporišču pri sirski Latakiji. Preiskovalci so izključili teroristični napad, za najverjetnejšo teorijo je za zdaj obveljala tista o pilotovi krivdi.