Tožilstvo v nemškem Stuttgartu je v izjavi zapisalo, da preiskujejo dva zaposlena v družbi Robert Bosch zaradi suma, da sta zagrešila goljufijo. Obstaja »začetni sum«, da sta bila dva Chryslerjeva modela, opremljena z dizelskimi motorji, prilagojena, da sta na uradnih testih prikazovala manj onesnaževanja kot na cesti, nadaljuje izjava. Gre za modela jeep grand cherokee in dodge ram 1500, navaja francoska tiskovna agencija AFP.

Stuttgartsko tožilstvo ta postopek vodi, ker so se določena »relevantna dejanja«, povezana z goljufijo, zgodila na njihovem območju, so dodali. Iz Boscha so sporočili le, da že od začetka polno sodelujejo z oblastmi in podpirajo preiskavo.

Tožilstvo v Stuttgartu zaradi afere dieselgate proti Boschevim zaposlenim že vodi tri druge ločene postopke. V teh primerih gre za domnevne manipulacije pri Volkswagnu ter njegovih podružnicah Audiju in Daimlerju.

Volkswagen je leta 2015 priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil s sporno programsko opremo, ki je poskrbela za nižje prikaze izpustov na testih, kot so dejanski izpusti na cesti. V ZDA in Franciji postopek zaradi sumov podobnega ravnanja teče tudi proti Fiat-Chryslerju.

Naprava v motorju avtomobila je med testiranji znižala raven izpustov škodljivih plinov

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je po poročanju nemškega časnika Bild želel prikriti rezultate spornih testiranj na opicah, saj bi še dodatno poslabšali sloves dizelskih motorjev. Iz Daimlerja, ki je prav tako financiral sporni raziskovalni projekt, pa so sporočili, da so odpustili zaposlenega, ki je sodeloval pri raziskavah.

Po navedbah časnika je bil namen raziskave potrditi, da so izpusti dizelskega motorja pri modelu beetle manj škodljivi od tistih, ki jih povzroča motor starejšega Fordovega poltovornjaka. Izkazalo se je, da to ne drži, čeprav je bila v beetlovem motorju nameščena naprava, ki je med testiranji znižala raven izpustov okolju škodljivih plinov.

Nekatere opice, ki so vdihavale škodljive pline, so namreč pokazale višjo dovzetnost za vnetja, kar so ugotovili z analizo njihove krvi. Volkswagen je zaradi afere že suspendiral svojega glavnega lobista Thomasa Stega, ki je »prevzel polno odgovornost«. Danes so podoben ukrep izvedli tudi pri Daimlerju, kjer je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP službo izgubil vodja oddelka za varovanje okolja Udo Hartmann.