Družba Butan plin je ob finančni pomoči Evropske unije v Sežani odprla prvo stacionarno polnilnico utekočinjenega zemeljskega plina za tovorna vozila. Butan plin bo do sredine leta odprl še dve takšni polnilnici – eno na Hrvaškem v reški luki in drugo v Ljubljani na Letališki cesti. Skupna vrednost vseh bo tri milijone evrov.

Utekočinjeni zemeljski plin je v tovornem prometu čistejša alternativa dizelskemu gorivu, povzroča manj hrupa, nižjo porabo in ceno goriva, z enim polnjenjem pa lahko vozila naredijo do 1500 kilometrov. Rezervoar je včeraj na polnilnici prvo napolnilo prevozno podjetje Auta Marocchi, ki ima v Italiji 750 kamionov, od tega 20 takšnih, ki jih namesto dizelskega goriva poganja utekočinjeni zemeljski plin. V Sloveniji naj bi namreč prve tri takšne kamione dobili šele v prihodnjih mesecih. Tako Roberto Vidoni, direktor podjetja Auta Marocchi, kot generalni direktor Butan plina Tomaž Grm zato poudarjata, da brez pomoči države prehod na okolju prijaznejšo obliko goriv ne bo tako hiter, kot bi si ga želeli.

»V Sloveniji še ni podpore za nakup takšnih kamionov. Cena kamiona na plin je za 50 odstotkov višja od cene tistega na dizelsko gorivo. Zato je zelo pomembno, da država in Evropa priskočita na pomoč vsem v verigi,« pojasnjuje Vidoni in dodaja, da bo vlogo igrala tudi cena goriva. Medtem ko v Italiji kilogram utekočinjenega zemeljskega plina prevoznike stane okrog 0,69 evra za kilogram, bo cena v Sloveniji 0,95 evra. »Odvisna je od dajatev, ki so v Sloveniji ene najvišjih v Evropi. Na Hrvaškem teh dajatev ne poznajo, v Italiji stanejo 20 evrov na tono, pri nas pa 190 evrov na tono plina. Dajatve bodo odigrale ključno vlogo, ali se bo sprememba navad pri nas prijela ali ne,« je jasen Mitja Štoka, direktor področja za utekočinjeni zemeljski plin pri Butan plinu.