Prevelika hitrost in premajhna varnostna razdalja sta najpogostejša vzroka za avtocestna verižna trčenja, opominjajo v AMZS.

Ob zmanjšani vidljivosti je najpomembnejše, da vozniki prilagodijo hitrost. »Če vidite le 50 metrov pred sabo, ne smete voziti hitreje od 50 kilometrov na uro. To je tista hitrost, pri kateri se še lahko varno ustavite, če naletite na oviro ali nezgodo pred sabo. Če je vidljivost še slabša, je treba še bolj upočasniti - tudi na 30 kilometrov na uro, če je treba,« poudarjajo na AMZS.

Splošno pravilo za varnostno razdaljo v prometu pa je, naj bo ta enaka vidljivosti. Če je torej vidljivost 100 metrov, naj bo varnostna razdalja do avtomobila spredaj tolikšna, da so njegove luči še vidne.

Pazite, da z meglenkami ne zaslepite voznika za seboj

Pri vožnji po megli so pomembne tudi meglenke. Na AMZS poudarjajo, da je meglenke treba prižgati le, kadar je vidljivost slabša od 50 metrov. V primeru megle v pasovih je torej prav, da vozniki na odsekih brez megle zadnjo meglenko spet ugasnejo, da ne slepijo voznika za seboj.

Sprednje meglenke pa naj bi vozniki prižigali le ponoči, v mraku in pri gosti megli, ko je vidljivost manjša kot 50 metrov. Kot so opozorili na AMZS, lahko prižgani meglenki podnevi oz. pri dobri vidljivosti pomenita celo prekršek.

V primeru megle v pasovih na AMZS voznikom svetujejo, naj že pred vstopom v območje megle ustrezno zmanjšajo hitrost. Svarijo pa pred sunkovitim zaviranjem, zaradi katerega lahko v primeru slabše vidljivosti pride tudi do verižnega trčenja.

Eno najštevilčnejših verižnih trčenj vozil v megli na slovenskih cestah se je zgodilo na primorski avtocesti leta 2016. Tedaj je bilo v verižnem trčenju v megli udeleženih več kot 70 vozil. Tej nesreči so botrovale megla, neprilagojena hitrost in prekratka varnostna razdalja.