Kritika predstave Teror: Krhkost človeškega v nič manj krhkem svetu
Globalno uspešna von Schirachova drama Teror, ki jo v skrbnem prevodu Jaše Drnovška trenutno uprizarjajo v kranjskem Prešernovem gledališču, pred ustvarjalce postavi svojevrsten izziv: kako se pravzaprav najustrezneje lotiti tega natančno spisanega besedila, ki je sicer spretno zgrajeno in tudi dovolj dinamično, hkrati pa je dogajanje v predstavi okleščeno izključno na tisto, kar je izrečeno (v toku nekega sodnega procesa), umeščeno pa na kraj (sodno dvorano), ki ponuja precej malo možnosti za kako posebno duhovito oblikovanje odrskega prostora. Povedano drugače, vsaj v nekem smislu gre za razmeroma težaven zalogaj, kolikor uprizoritev preprosto ne dopušča večjih odstopanj od predloge, saj vsaka in(ter)vencija že preusmeri pozornost z bistvenega, torej tistega, kar je povedano, vsakršna »nadgradnja« bi že pomenila zastranitev in zameglitev, obenem pa polnokrven gledališki dogodek vendarle zahteva tudi določeno količino »mesene« konkretnosti.
Miha Rodman (levo) kot obtoženi pilot Lars Koch v uprizoritvi sodne drame Teror Ferdinanda von Schiracha, ki jo je v Prešernovem gledališču Kranj zrežiral Eduard Miler. (Foto: Nada Žgank/Prešernovo gledališče Kranj)
Režiser Eduard Miler (v ustaljeni navezi z dramaturginjo Žanino Mirčevsko) je k tej »igri argumentov« pristopil ...
Profesor dr. Matjaž Ambrož na katedri za kazensko pravo ljubljanske pravne fakultete predava več predmetov iz slovenskega in mednarodnega kazenskega...
O čem se odločamo? Se odločamo o tem, ali je upravičeno žrtvovati 164 nedolžnih življenj, da bi jih rešili 70.000? To je odločitev, v katero nas sili...