Nekaj sto trgovin, ki jih načrtuje kitajski spletni trgovec JD.com, bo za registracijo plačil in kupljenih produktov uporabljalo tehnike prepoznavanja obrazov. S tem se bodo v celoti izognili čakalnim vrstam, človeškim prodajalcem in neposrednemu plačilu.

Kamere bodo spremljale izbiro kupcev, pred njimi bodo personalizirani oglasi

Na stropu trgovin bodo postavljene kamere, ki bodo spremljale gibanje in posamezne izbire kupcev. Na podlagi pridobljenih podatkov bodo razbrali količino ustvarjenega prometa, izbiro in želje kupcev. Tako bodo vedeli tudi, koliko in katere zaloge še potrebujejo ter katerih ne. Tehnika prepoznavanja obrazov bo trgovini omogočila tudi vključitev personaliziranih oglasov in promocij, ki bodo zasnovane na nakupovalnih navadah kupcev in njihovi starosti.

V podjetju so poudarili, da so že sklenili dogovor z nepremičninsko družbo China Overseas Land & Investment, ki jim bo pomagala odpreti trgovine širom države. Prav tako načrtujejo, da bodo zasnovano tehnologijo kmalu lahko prodali še drugim trgovcem, kar bi spremembe v načinu nakupovanja še bolj razširilo in ustalilo. Napovedali so tudi načrte za uporabo avtonomnih avtomobilov, ki bodo izdelke kupcem pripeljali direktno na dom. Avtomobili bodo imeli vnaprej programirane poti.

»Omenjene pametne rešitve bodo popolnoma spremenile, kaj pomeni, da gremo v trgovino,« je poudaril podpredsednik podjetja JD.com Song Ma. »Od pomoči lastnikom manjših trgovin, da povečajo učinkovitost svojega skladiščenja, do pospeševanja plačil – to bo velik skok, ki presega vse, kar poznamo danes,« je dodal.

S potezo bi lahko prehiteli Amazon

Če bo šlo vse po načrtih, bo kitajski trgovec JD prehitel Amazon, ki je že lansko leto z videom napovedal odprtje Amazon Go trgovin. Te bodo uporabljale novo tehnologijo in, podobno kot napoveduje JD.com, ne bi zaposlovale fizičnih oseb. Trgovine bi strankam omogočale, da ob vhodu skenirajo svoj pametni telefon, si izberejo artikle in odkorakajo iz trgovine. Kupljeno blago bi plačali kasneje prek Amazonovega spletnega plačilnega sistema. Trgovina sicer že obratuje, vendar le za zaposlene v podjetju.

Analitiki so ocenili, da bi Amazonova tehnologija postopno lahko nadomestila kar tri četrtine delovnih mest v Združenih državah Amerike. Mnogi kritiki hitre avtomatizacije opozarjajo, da bi brez ustreznih socialnih ukrepov to lahko bilo za mnoge pogubno.