Če so navdušenci pred časom to dejavnost jemali kot hobi, jo danes več kot peščica brezsramno označi kot vir preživetja. Pri tem pomembno vlogo igrajo pojmi, kot so:

število sledilcev – skupno število ljudi, ki na spletu spremljajo določen vlog,

število ogledov – število, ki predstavlja, kolikokrat se je predvajal določen posnetek,

sponzorirane vsebine in izdelki (t. i. product placement) – oblika oglaševanja, pri kateri so izdelki ali storitve namerno prikazani v posnetku,

doseg objav na družbenih omrežjih – koliko uporabnikom je bila določena objava prikazana na časovnici družbenega omrečja.

V splošnem pa velja pravilo: več kot ima vloger sledilcev in ogledov posnetkov, več lahko z vlogom zasluži.

Zakaj vlog?

»Življenje novinarja, posebno avtomobilskega, je zanimivo. Zajema veliko poti v tujino, novih spoznanj in dinamičen urnik. Poleg tega se je v meni kopičila ustvarjalna energija in vlog je način, skozi katerega lahko to ustvarjalnost izrazim,« o tem, zakaj je začel vlogati, pove Ciril Komotar, avtor enega najbolj znanih slovenskih vlogov Komotar minuta.

Večina vloga o vsakdanjem življenju in stvareh, ki so jim blizu. Takšen primer je Eva Kljun, na spletu bolj poznana kot Marija Zmosta. Na vprašanje, ali se z vloganjem pri nas da preživeti, odgovori pritrdilno: »Vloganje je zame sicer nekje vmes med hobijem in službo in ni edini vir mojih prihodkov.«

Z vlogom se da zaslužiti tudi pri nas

Razloži, da je zaslužek odvisen od ogledov, te pa pridobiva s spretno uporabo družbenih omrežij. Večino prihodkov dobi od sponzoriranih vsebin.

Podobno razmišlja Komotar: »Sem profesionalni vloger, niso pa vlogi moj edini vir dohodka, še vedno pišem članke in ustvarjam druge vsebine. Z ogledi ne služim, denar dobim od sponzoriranih izdelkov (product placement).« Pravi, da ima glede tega stroga pravila: »Nikoli ne bom dal v vlog izdelka ali storitve, za katero ne stojim stoodstotno. Večino ponudb za umestitev izdelka v vlog zavrnem.«

»Prošnje za to smo dobili že od vsepovsod. Med drugim sem dobil ponudbo za testiranje vaginalnih kroglic, ki je nisem sprejel,« se nasmehne Jani Jugovic ali Cool Fotr, ki vloga, kot pove že ime, o družinskem življenju. »Super je, če lahko vlogaš toliko in tako, da pri tem uživaš, zraven pa še nekaj zaslužiš. Mi smo kot družina na poti do tega cilja.«

Vsi trije se na snemanje dobro pripravijo, največ časa pa jim vzame montaža. Komotar v ta namen uporablja izključno pametni telefon, s katerim tudi vse posname. Vložek torej ni (pre)velik, ima pa za mlade, ki se spogledujejo z vloganjem, opozorilo: »Kdor koli bi želel delati vlog in že v začetku razmišlja, koliko bo s tem zaslužil, naj se loti česa drugega.«