V zadnjih dveh letih je v Sloveniji opaziti razcvet podjetij, ki so svojo poslovno pot začela z vstopom v kriptosvet in zbiranjem zagonskih sredstev s prodajo kriptožetonov. Vsa imajo skupno točko – svetovno najbolj zakoreninjene industrije napadajo z inovativnimi poslovnimi modeli, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov (blockchain).

Spremenili bodo zavarovalniški svet

Med zadnjimi je na primer zagonsko podjetje InsurePal, ki ga vodita Matjaž Peterman in Tomaž Volk. InsurePal je oblikoval prvo platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in na svetovni platformi uvaja s patentom zaščiteno inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Mednarodna ekipa, v kateri je več kot 30 strokovnjakov iz Velike Britanije, Rusije in ZDA, bo zagonski denar zbirala z javno prodajo kriptožetonov že 16. januarja prihodnje leto.

»Za projekt je veliko zanimanja pokazal Vinay Gupta, odgovoren za lansiranje Ethereuma, danes pa pomeni več deset milijard vredno platformo na blockchainu. »Dogovarjamo se za sodelovanje z njim in njegovim projektom Mattereum,« pojasnjuje Volk. Projekt so predstavili tudi zavarovalnim skupinam, kot so Swiss RE, XL Catlin, Hoiscox, pa tudi zavarovalnici Triglav in Sava Re.

Januarja do 18 milijonov dolarjev

Drugače od Viberata, ki je zbral 10,6 milijona dolarjev v manj kot petih minutah, želijo v InsurePalu zbrati 18 milijonov dolarjev, ki jih bodo usmerili predvsem v razvoj tehnološke platforme in zavarovalniških modulov po metodi socialnega vplivanja ter pridobivanje regulativnih dovoljenj in sklepanje mednarodnih partnerstev. Prek njih načrtujejo globalno rast v predvidenem časovnem obdobju.

Kot pojasnjujejo, projekt že ima izredno dobre odzive in zanimanje stroke. InsurePal pa je nedavno zmagal na tekmovalnem delu mednarodne konference o decentralizaciji d10e z nagradnim skladom sto tisoč dolarjev.

»Zavarovalništvo je ena najbolj reguliranih in okorelih industrij, ki se je desetletja uspešno upirala spremembam. Konkurence skoraj ni ali pa se ta pojavlja zgolj v obliki visokotehnoloških nišnih produktov, ki zavarovancem ne ponudijo celostnega kritja, predvsem pa nimajo ustreznih pravnih dovoljenj niti kapitala, ki bi jim omogočili dovolj hitro širitev,« pravi soustanovitelj in izvršni direktor podjetja InsurePal Matjaž Peterman, ki je v mednarodnem okolju poznan tudi kot Matt Peterman.

Socialno vplivanje prinaša spremembe

»Da bi si zavarovalnice zagotovile rast in dovolj kritja, so tako dolga leta v svojo shemo sprejemale čisto vse stranke, kar se danes pozna v slabi segmentaciji in visoki stopnji goljufij, s tem pa v previsokih cenah premij za zavarovance z neoporečnim vedenjem,« poudarja Peterman. Tako je skupaj s Tomažem Volkom rešitev za trenutne razmere prepoznal v psihološkem fenomenu socialnega vplivanja. O njem govorimo, kadar delovanje ene osebe usmerja delovanje druge – njuna zavarovalna platforma prihodnosti pa zato kot osnovni pogoj za sklenitev zavarovanja postavlja finančno jamstvo med posamezniki. Poslovni model sta podprla s kalibracijskimi izračuni in za inovacijo vložila patent v ZDA in globalno.

»Na platformi InsurePal objektivno oceno zavarovančevega vedenja pridobimo s finančnim jamstvom njegovega poroka. S tehnologijo veriženja blokov pa omogočimo razbremenitev poslovnih procesov in popolno transparentnost. Nato naša zavarovalnica v shemo pridobi najmanj tvegan segment zavarovancev, ki jim lahko ponudimo številne ugodnosti, bolj prilagojene storitve, predvsem pa cenovno ugodnejše zavarovanje,« opisuje Tomaž Volk.

Podjetje InsurePal bo imelo svoj sedež v Londonu, kjer načrtujejo izpeljati pilotni projekt avtomobilskega zavarovanja po metodi socialnega vplivanja. Razvojna ekipa bo ostala v Ljubljani.

Kakšna je časovnica nastanka platforme? Platforma bo v obliki, ko bo mogoče kupiti zavarovanje, na voljo poleti v prihodnjem letu oziroma pol leta po zbiranju zagonskega denarja, poudarja Volk. Hkrati obljublja vidne napredke vsako četrtletje ter ves čas transparentno obveščanje javnosti in vlagateljev.