Ste imeli kdaj občutek, da vas podcenjujejo, sploh na delovnem mestu? Imeti šefa, ki bo znal iz vas potegniti maksimum, vas motivirati, da boste iz dneva v dan boljši, je prepogosto misija nemogoče. Podcenjevanje ljudi okoli sebe se nikoli ne izplača. O tem bi znali marsikaj povedati tudi številni športniki in poslovneži, ki so zaradi podcenjevanja izgubili veliko – vrhunski športni in poslovni uspeh. Tudi v avtomobilističnih krogih, še posebno pri kupcih, je včasih mogoče opaziti nekaj podcenjevanja. »Tole je takšna kripa, le kdo bi se želel peljati z njo, kaj šele jo kupiti,« slišimo vsake toliko. A resnica je preprosta: v avtomobilistični industriji danes ni več slabih in dobrih. So le še dobri in zelo dobri. Verjemite nam na besedo!

Zato vam svetujemo: ko slišite besedo dacia, podcenjevanje ni na mestu. Kot tudi ni na mestu, da od romunske znamke s francoskim pridihom pričakujete veliko dodano vrednost, sploh ko beseda nanese na najsodobnejšo tehnologijo in prestiž. Tega dacie nikoli niso in tudi ne bodo imele, kar pa so njihovi ljubitelji že zdavnaj vzeli v zakup. A to še zdaleč ne pomeni, da se je daciam pred tekmeci treba sramovati. O tem smo se znova prepričali, ko smo nabirali testne kilometre z novim dusterjem, športnim terencem, ki ima kameleonsko nrav. Če ga namreč malce dodelate, postane nadvse všečen, tako da vas bo med vožnjo razganjalo od ponosa, nekdo drug pa v njem vidi predvsem sredstvo za premagovanje zahtevnega terena, saj je po želji oborožen s štirikolesnim pogonom. Ta dusterja popelje tudi tja, kjer bi navadni štirikolesniki v znamenje predaje visoko dvignili belo zastavo.

Če so vam športni terenci všeč, to ni prav nič čudnega. Ste zgolj del trenda, ki se širi hitreje kot virus in je okužil že četrtino vseh Evropejcev, ki se odločijo za nakup novega avta. Dusterja že na prvi pogled krasijo gromozanske mišice, kot da je na steroidih, in samozavest, tako da bi se lahko danes v ringu v boju za naslov svetovnega boksarskega prvaka v težki kategoriji pomeril s Tysonom Furyjem. Mišice ga začuda naredijo večjega, kot je v resnici. Njegova dolžinska mera je namreč vsega 4,34 metra. Kljub temu notranjost, ki so jo občutno prenovili in je ergonomsko za razred boljša, omogoča udobje z veliko začetnico štirim potnikom, prtljažna luknja pa že v osnovi pogoltne 445 litrov. Če pa potrebujete še več prostora, na primer za smuči ali kolesi, je mogoče zadnjo klop preprosto podreti, 1478 litrov pa je prostorsko izdatno odmerjenih. Štiri potovalke se bodo hitro izgubile.

Vse prej kot izgubljen pa bo voznik. Celo tedaj, ko se bo odločil za zahtevnejšo zunajterensko vožnjo. Ohranili smo trezno glavo, delovanje štirikolesnega pogona pa smo preizkusili na vse prej kot urejenih cestah v okolici Aten, kjer zanj ni bilo težav. Seveda pa je sposoben še veliko več, pravih plezalnih podvigov. Čeprav smo prepričani, da tega ne bo nikoli preizkusila večina »junakov« za volanskim obročem.

Novi duster ima karizmo in večjega komplimenta mu ne bi mogli nameniti. Seveda ni popoln, saj je mera udobja med vožnjo povprečna, od najsodobnejših tehnologij, ki jih v prid avtonomne vožnje ponuja vse več znamk, pa je oddaljen svetlobna leta. Nas je pa vseeno razveselil z novostmi, kot so na primer pametna kartica namesto ključa, štiri kamere v pomoč pri parkiranju, samodejna klimatska naprava, nadzor mrtvega kota in navigacija z govornimi napotki v slovenščini. Žal so »pozabili« nadgraditi varnost za potnike in pešce, ki je bila pri prvi generaciji ocenjena s tremi zvezdicami. Zato smo na novi test organizacije EuroNCAP čakali podobno neučakano kot majhni otroci na avtogram svojega vzornika, izid pa nas je razočaral – znova tri zvezdice. Toda odgovorni pravijo, da jih ta stopnja varnosti zadovoljuje, saj bi za četrto zvezdico potrebovali kup asistenčnih sistemov, kar pa bi avto posledično podražilo. Tega pa si ne smejo privoščiti.

Prisluhnimo tišini. Da je novi duster občutno tišji, opazimo takoj, ko ga zapeljemo na sprehod. Tudi zato, ker so odpravili velik del zoprnih vibracij. Manj hrupa pa pomeni tudi manj stresa in drugih motenj potnikov. Zeleni, pozor! Vam je dovolj, da so izpusti ogljikovega dioksida znižani vse do 115 gramov na prevoženi kilometer? Zanimivo, da je v pokru motorjev okolju najprijaznejši 90-konjski dizel, edini, ki ne premore štirikolesnega pogona. Za najzahtevnejše in tiste, ki malce bolj odpro mošnjo, je 110-konjski dizel, po želji tudi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Nam se je zdel kot zadetek v polno, s porabo 5,9 litra in poudarjenim udobjem za voznika. Žal pa ta kombinacija ne premore štirikolesnega pogona, po katerem poseže 68 odstotkov slovenskih kupcev. Za najmanj razvajene je 115-konjski bencinar, ki ponuja tudi možnost vožnje na avtoplin. Ko beseda nanese na električni in hibridni pogon, so odgovorni modro tiho, a vsaj do leta 2030 ga bodo morali imeti. A do takrat bo na ceste zapeljala vsaj še ena nova generacija.

Duster je pisan na kožo lastniku, ki ceni ugodno razmerje med zmogljivostmi, ekonomičnostjo in prostorom. Da gre za zmagovalno razmerje, pričajo tudi prodajne številke. V Sloveniji ga je namreč v enajstih mesecih v garažo ponosno zapeljalo 1310 lastnikov, med podobno velikimi športnimi terenci pa sta pred njim le hyundai tucson in volkswagen tiguan. Prenovljeni si bo tudi zaradi mamljive osnovne cene 12.990 evrov (dizel zahteva doplačilo tisočaka, štirikolesni pogon pa dveh tisočakov) drznil še več, naskok na zmagovalno stopničko v skladu s sloganom Višje, hitreje, močneje. Mu bo že v prihodnjem letu uspelo?