Glede na najdene dele skeleta raziskovalci, ki so preučevali fosilne ostanke, ocenjujejo, da je bil gigantski pingvin velik vsaj tako kot človek, nekje okoli 1,7 metra. Nova vrsta, imenovana Kumimanu biceae, je živela pred okoli 60 milijoni let in velja za najstarejšo vrsto pingvina.

To pa ni prvi primer gigantskega pingvina, ki so ga odkrili. Ostanke velikanskih pingvinov, nekateri med njimi so bili veliki celo dva metra, so našli na Antarktiki, v Avstraliji in Novi Zelandiji.

Populacija se je razširila po izumrtju dinozavrov

Na podlagi odkritja tega primerka in dognanj, do katerih so se dokopali na podlagi prejšnjih fosilnih odkritij, so znanstveniki zaključili, da so se pingvini razvili v tako velike živali kmalu zatem, ko so se odpovedali letenju in se preselili na trdna tla in v vodo.

Zdi se, da se je populacija velikanskih pingvinov razširila po izumrtju dinozavrov, saj so v tem času prav tako izumrli plenilski morski plazilci, kar je pingvinom omogočilo, da so zasedli izpraznjen prostor v prehranjevalni verigi.

Po drugi strani pa propad velikih pingvinov sovpada s pojavom kitov in tjulnjev, ki so z njimi tekmovali za hrano.

A razlogi za postopno evolucijsko krčenje teh živali v zadnjem času ostajajo neznani.