Švedski Spotify in kitajsko podjetje Tencent music načrtujeta združitev moči, kar naj bi podjetjema pomagalo razširiti vpliv na trgih, kjer še nimata močnega vpliva. Spotify, ki je velik igralec na področju pretočne glasbe v Evropi in Severni Ameriki, si od posla obeta večjo prisotnost na Kitajskem, Tencent music pa s pomočjo Spotifyja poskuša prodreti na zahodne trge. Wall Street Journal poroča, da želita podjetji posel skleniti z izmenjavo do 10-odstotnega deleža v podjetjih. Kolikšne vsote denarja bodo z nakupom deležev izmenjane, trenutno ni znano.

Apple kupuje Shazam

Križem rok ne sedijo niti pri Applu. Po poročanju tujih medijev bi podjetje lahko že danes naznanilo nakup podjetja Shazam. Slednje je zaslovelo z istoimensko aplikacijo, ki uporabnikom po poslušanju izseka razkrije, za katero pesem gre oziroma pove, kateri oglas ali film gledajo, če ji predvajajo videoposnetek. Podjetje je bilo po zadnji oceni leta 2015 vredno okoli milijarde dolarjev, Apple pa bi podjetje lahko kupil že za »skromnih« 400 milijonov dolarjev.

Kakšne dodatne sinergije si Apple obeta od nakupa podjetja, trenutno še ni jasno. Je pa bil Shazam v preteklosti precej koristen pripomoček pri usmerjanju poslušalcev glasbe na posamezne pretočne platforme, kot so apple music, spotify in google play. Shazam je za preusmeritev uporabnikov k eni od platform od te prejel plačilo. Apple z nakupom morda želi zgolj racionalizirati plačilni postopek in pridobiti tehnologijo za prepoznavanje glasbe, morda pa načrtuje tudi prijeme, s katerimi bi na škodo konkurence več prometa stekalo proti Applovi platformi.

Youtube z lastno platformo za pretočno glasbo

Četudi bi Google lahko utrpel udarec zaradi izpada dohodkov s shazama, pri podjetju že razvijajo novo platformo za pretočno glasbo. Poleg Googlove platforme google play hčerinsko podjetje Youtube snuje še svojo posebno plačljivo platformo za pretočno predvajanje glasbe. Slednja naj bi luč sveta ogledala marca prihodnje leto.